نخست وزیر پاکستان: سخنان بایدن گمراه کننده و نادرست است

تهران- ایرنا - وزارت امور خارجه پاکستان با احضار سفیر آمریکا اعتراض شدید نسبت به اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده علیه برنامه‌های هسته‌ای پاکستان را ابلاغ کرد درحالی که‌ نخست وزیر پاکستان نیز سخنان جو بایدن را نادرست و گمراه‌کننده دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا  از منابع رسمی پاکستان، پس از واکنش‌های شدید از سوی مسئولان و رهبران سیاسی این کشور نسبت به اظهارات ضدپاکستانی جو بایدن، قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان با احضار سفیر آمریکا در اسلام‌آباد اعتراض قوی دولت و مردم پاکستان به سخنان رئیس جمهوری آمریکا را به سفیر این کشور منتقل کرد.

سفیر فعلی آمریکا درحالی به مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد احضار می‌شود که تنها ۳ ماه از آغاز خدمت وی در پاکستان سپری شده و پیش از آن کرسی سفیر آمریکا در اسلام‌آباد از بیش از ۴ سال گذشته خالی بود.

دیپلمات ارشد پاکستان سخنان جو بایئن رو بیجا و موجب نگرانی عمیق اسلام‌آباد توصیف کرد و افزود: ادعای رئیس جمهوری آمریکا غیرواقعی و ناامید کننده است درحالی که پاکستان یک کشور هسته ای مسئول می‌باشد و نظارت بی عیب و نقص آن بر برنامه‌های هسته‌ای و پایبندی به استانداردهای جهانی و بهترین شیوه های بین المللی از سوی نهادهای جهانی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خوبی مورد تایید قرار گرفته است.

وی خطاب به دانلود بلوم سفیر آمریکا در پاکستان گفت: تهدید واقعی برای صلح و امنیت بین‌المللی با نقض هنجارهای جهانی توسط برخی کشورها، حوادث مکرر امنیت هسته‌ای بدون هیچ گونه پاسخگویی و مسابقه تسلیحاتی بین کشورهای پیشرو دارای سلاح هسته‌ای و معرفی ساختارهای امنیتی جدید که تعادل منطقه‌ای را برهم می‌زند، ایجاد شده است.

در همین حال «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز طی بیانیه‌ای گفت: پاکستان اظهارات نادرست و گمراه کننده رئیس جمهوری ایالات متحده را رد می‌کند.  

وی هشدار داد که در زمانی که جهان با چالش‌های بزرگی مواجه است باید از اظهار نظرهای غیرضروری پرهیز کرد.  

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا طی سخنرانی در کمیته کارزار انتخاباتی دموکرات کنگره در کالیفرنیا مدعی شد: پاکستان ممکن است یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان باشد، زیرا این کشور سلاح‌های هسته‌ای بدون هیچ انسجام دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha