۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۰:۱۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84913011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو فراکسیون حزب الله: از ثروت نفتی و گازی مردم لبنان دفاع خواهیم کرد

تهران- ایرنا- «حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» در پارلمان لبنان شنبه شب گفت که از ثروت نفتی و گازی مردم دفاع خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا از المنار، حسن فضل الله تأکید کرد که ثروت نفتی و گازی دارایی ملت ما و نسل‌های آینده است و ما از آن دفاع خواهیم کرد.

وی گفت که در نتیجه معادله تحمیلی مقاومت، آمریکا به اجبار و با عجله تحرکاتی را با رژیم صهیونیستی و دولت لبنان به منظور دستیابی به توافق ترسیم مرزها آغاز کرد.

عضو فراکسیون وفاء افزود: آنچه اتفاق افتاد تجسم معادله ارتش، ملت و مقاومت بود که نمونه‌ای از نمونه‌های راهبرد دفاعی لبنان است.

فضل الله اضافه کرد، ما منتظر آغاز عملی استخراج نفت و گاز هستیم چرا که بخش اساسی این توافقنامه است.

وی همچنین گفت: در آینده نزدیک مراحلی در سطح قوانینی آغاز می‌شود که به نوبه خود نظارت بر اجرای این توافق  را می‌طلبد و چشم همه باید به این دارایی باز باشد تا حفظش کنیم و هدر نرود.

پیش از این جبران باسیل رهبر جریان آزاد ملی لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "ال. بی. سی" لبنان، گفت: حزب‌الله معادله قدرت را (در پرونده ترسیم مرزها به رژیم اسرائیل) تحمیل کرد و لبنان در مساله ترسیم مرزهای دریایی به مطالبات خود دست یافت و اکنون تنها یک گام مانده است. جایگزین توافق، جنگ خواهد بود.

یک مقام آمریکایی بلندپایه پیشتر از تحویل نسخه نهایی پیش‌نویس پیشنهادی توافق این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، به بیروت و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

میشل عون رئیس جمهور لبنان پنجشنبه گذشته از موافقت این کشور با نسخه نهایی توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha