۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۷
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84912923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ درصد از برنامه طرح مراقبت زنان میانسال کاشان اجرا شد

کاشان - ایرنا - رییس مرکز بهداشت کاشان گفت: امسال ۹۰ درصد از سطح انتظار، طرح مراقبت زنان بین ۳۰ تا ۶۰ سال این شهرستان در مراکز بهداشتی شهری و روستایی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود دهقانی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت بانوان در گفت‌وگو با خبرنگاران، شمار زنان این شهرستان را ۲۰۷ هزار و ۱۳۷ نفر اعلام و اضافه کرد: افزون بر ۹۰ هزار نفر از این زنان در سن میانسالی ۳۰ تا ۶۰ زندگی می‌کنند.

وی زنان را پایه‌های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای خانواده و جامعه دانست و تصریح کرد: سلامت بانوان متضمن سلامت نسل‌های آینده است و باید نگاه ویژه‌ای به این قشر از جامعه داشته باشیم.  

دهقانی با اشاره به اینکه زنان به صورت سنتی افرادی حمایت‌گر و مسوولیت خانه‌داری را برعهده دارند و در نتیجه زمان کمتری برای استراحت و آسایش خود اختصاص می‌دهند، گفت: بی‌شک، زنان محور اصلی خانواده در جامعه هستند و نقش مادری یکی از مهم‌ترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌های زنان است.

به گفته وی، زنان باید کاملا آگاهانه از سلامت خودشان مراقبت کرده و لازم است متولیان و مسوولان حوزه‌های مختلف مرتبط با زنان شرایط و امکانات تامین سلامت آنان را ایجاد کنند.

رییس مرکز بهداشت کاشان با تاکید بر اینکه ورزش و فعالیت‌های بدنی در منزل از دیگر نکات مهم و ضروری برای زنان است، بیان کرد: اکنون برنامه‌های روزانه انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای مجازی به صورت رایگان در دسترس و بسیاری از کلاس‌های ورزشی هم از روش آنلاین قابل استفاده است.

۲۴ تا ۳۰ مهر هفته سلامت بانوان نام‌گذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha