۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبر: 84912888
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

وداع جانسوز با شهدای مدافع امنیت در لارستان

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبر: 84912888
وداع جانسوز با شهدای مدافع امنیت در لارستان

لارستان- ایرنا- پیکرهای مطهر۲ شهید مدافع امنیت سرگرد پاسدار "نورالدین جنگجو" و بسیجی شهید " هادی عرفانی نیا" در میان انبوه محبان و ارادتمندان به خط سرخ شهادت و با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در لارستان فارس تشییع شد.

 به گزارش ایرنا، مردم قدرشناس، شهید پرور و ولایت مدار لارستان عصر امروز شنبه ۲۳ مهرماه در مراسم وداع با این آلاله های سرخ، با شور و عشقی وصف ناشدنی پیکر مطهرشان را بر روی دستان پرمهرشان از مقابل حسینیه اعظم شهر لار تا حوزه علمیه لارستان تشییع کردند.

بامداد روز گذشته جمعه ۲۲ مهرماه شهیدان جنجگو و عارفی نیا توسط افراد ناشناس در منطقه بیرم لارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مردان و زنان مومن و خداجوی و شهروندان ولایتمدار لارستان امروز با فریادهای "الله اکبر" و "حیدر حیدر " و با چشمانی اشکبار پس از تشییع باشکوه با این شهیدان والامقام  کبوتران خونین بال وداعی جانسوز کردند.

جوانان و نوجوانانی که با احساسات و درونی پاک و با شور و عشق حسینی برای بوسه بر تابوت پیکر مطهر این شهیدان مدافع امنیت اشک ماتم می ریختند از جلوه های خاص و باشکوه آیین بدرقه این ۲ آلاله سرخ در لارستان بود.

کوچه ها و خیابان های شهر لار و مسیر استقبال از این  شهیدان مدافع امنیت با وجود شرایط خاص و امنیتی حاکم و فارغ از همه رجزخوانی های دشمنان کوردل امروز میدانی از شکوه عاشقانه کربلا و صحنه اشک ها و حسرت مادران داغداری بود که با عشق به حسین (ع)و ارادت به ساحت شهدا و همراهی با مادران و خانواده های داغدر این ۲ شهید خونین بال، نوای دلنشین و جانسوز لالایی علی اصغر می سرودند.

همچنین نوای جانگداز "حیدر حیدر" همراه با سوز و اشک و آه جانسوز نوحه خوانان و مداحان در طول مسیر و نیز بیان خاطراتی شیرین از برادر شهید جنگجو از میزان وفاداری و عشق آن شهید به مولای خود حسین (ع) نیز فضایی معنوی و روحانی همزمان با شمیم عطر حضور این آلاله های خونین بال به شهر و دیار لارستان هدیه بخشیده بود.

وداع جانسوز با شهدای مدافع امنیت در لارستان

همچنین روز گذشته برخی شهروندان لاری و مردم شهرهای مختلف جنوب فارس اعم از شیعه و سنی در سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص)، پیمان وحدت و همدلی را تجدید و اقدام عاملان شهادت ۲ تن از مدافعان امنیت در بخش بیرم لارستان را یکصدا محکوم کردند.

پیکرهای مطر این شهیدان والامقام قرار است فردا یکشنبه ۲۴ مهرماه در شهر بیرم و زادگاه این ۲ کبوتر خونین بال تشیع و به خاک سپرده شود.

مسئولان لارستان همچنین در پیامی مشترک با محکومیت این حرکت مذبوحانه و ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه این ۲ شهید مدافع امنیت بر ضرورت ادامه راه پر فروغ و مسیر نورانی شهدا تاکید کردند.

حسین حسین زاده نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی فارس، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان و حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم امام جمعه این شهرستان در پیام مشترک خود آورده اند: بی‌شک توطئه گروهک‌های ضد مردمی که با آشوب و فضاسازی برای ناامن جلوه دادن منطقه تلاش مذبوحانه می کنند، در کنار پوشش دروغین اما گسترده رسانه‌های بیگانه از وقایع اخیر کشور به منظور تحریک احساسات معدودی از نوجوانان و جوانان که تصور روشنی از نقشه‌های پلید دشمنان برای برهم زدن ثبات و امنیت منطقه ندارند، راه به جایی نخواهند برد.

آنها ابراز داشتند: مردم مسلمان، انقلابی و آگاه و فهیم لارستان بزرگ و به ویژه مردم شهید پرور و ولایی بخش بیرم هیچ گاه، برهم زدن امنیت این دیار را تاب نیاورده و همواره خود را از چنین افرادی که گام در مسیر خسران نهاده اند، مبرا می‌دانند.

وداع جانسوز با شهدای مدافع امنیت در لارستان

شهادت مظلومانه این ۲ شهید امنیت در بیرم لارستان پرده دیگری از رویکردهای خشونت آمیز اغتشاشگران و آشوبگران را رونمایی کرد که طی آن شعارنویسان مسلح با ادعای آزادی به روی فرزندان این آب و خاک،‌ آتش گشودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha