در فصل زمستان یکی از کارهای که باید رانندگان انجام دهند ریختن ضد یخ روغنی مناسب برای ماشین است که در ادامه مطلب می خواهیم در مورد ضد یخ ماشین مطالبی را مطرح کنیم.
ضد یخهای پژو 405 هماننده ماشینهای دیگر اغلب خنک کننده های خودرو با نقطه انجماد زیر نقطه انجماد آب است خنک کننده های کم انجماد طبق عملکرد اصلی خنک کننده های مدرن استفاده از گرمای اضافی تولید شده توسط موتور در طی احتراق مخلوط هوا و سوخت است.
شما عزیزان می توانید برای این که بهترین خرید را داشته باشید و با کیفیت ترینها را انتخاب کنید فرم مشاوره ای که در سایت آراد برندینگ قرار دارد را تکمیل کنید تا بتوانید میزان سفارشات درخواستی خودتان را انجام دهید. استفاده از این محصول برای خودرو شما باعث می شود تا موتوریت خودرو شما در فصل زمستان و تابستان عملکرد مناسبی را داشته باشد و عمر خودرو شما را افزایش دهد حتما به این موضوع توجه داشته باشید که باید بعد از مدت خاصی این محصول را تعویض کنید تا عملکرد ماشین شما کاهش پیدا نکند.
ضد یخ 405
ضد یخهای خودرو موجود در بازار داخلی معمولاً هماننده ضد یخ 405 از مخلوطی از آب (تقریباً نیمی از ترکیب) و اتیلن گلیکول (کمتر پروپیلن گلیکول، که برخلاف اتیلن گلیکول غیر سمی است، اما هزینه بسیار بیشتری دارد) و همچنین بسته ای از مواد افزودنی تشکیل شده است. خواص ضد یخ غلیظ ضد خوردگی (بازدارنده های خوردگی)، ضد حفره، ضد کف و فلورسنت (برای تسهیل جستجوی نشتی) دارند.
جالب است که اتیلن گلیکول خالص دارای نقطه انجماد نسبتاً بالایی است (۱۲.۳- درجه سانتیگراد)، با این حال، هنگامی که با آب مخلوط می شود، به اصطلاح یوتکتیک را با نقطه انجماد بسیار پایین تر از اجزای مخلوط به طور جداگانه تشکیل می دهد. تا ۷۵- درجه سانتیگراد (برای مخلوط ۲۵ آب و ٪۷۵ اتیلن گلیکول) با آب بیشتر و کمتر، مخلوط نقطه انجماد بالاتری خواهد داشت.
با توجه به اینکه یکی از عوامل اینکه ماشین دچار ایرادات فنی نشود این است که بهترین ضد یخ برای پژو باید خریداری شود که بطور مثال می خواهیم در مورد پژو 405 مطلبی را مطرح کنیم. علاوه بر اینکه باید بهترین ضدیخ را استفاده کنیم باید اصولهای رو رعایت کنیم که این قوائد این است که خودرو را در فضایی پارک کنیم تا سقف داشته باشد و یا خودرو را در طول شب سه مرتبه به مدت ۱۰ دقیقه خودرو را روشن و گرم کنید همچنین در آب رادیاتور و یا منبع شیشه شور ضدیخ بریزید و اگر ضدیخ نداشت آب را تخلیه و ضدیخ اضافه کنید. ضدیخ در واقع به عنوان خنک کننده واقعی بسیاری از وسایل نقلیه ماشینهای قدیمی با سیستم خنک کننده مبتنی بر آب هنگام استفاده از ضدیخ اتیلن گلیکول می توانند در طول فصل گرم بیش از حد گرم شوند، زیرا در آن سالها استفاده از آنها فقط در زمستان و زمانی که بار حرارتی روی سیستم خنک کننده کمتر است و از آب استفاده می شد.
پخش ضد یخ روغنی
خوشبختانه امروزه بسیاری از تولید کنندگان بازار داخلی توانسته اند به صورت موفق آمیزی ضد یخ روغنی و روغن دنده را پخش و عرضه کنند که این امر باعث شده تا بسیاری از مصرف کننده ها این نوع را به راحتی برای خودشان تهیه کنند بهتر است بدانید که امروزه دو نوع از ضد یخ در حال ساخت و عرضه می باشد که در ادامه به آن می پردازیم. یکی از این ضد یخها پایه روغنی داشته و بسیاری از افراد جامعه از این مدلها برای خودرو خودشان استفاده می کنند اما بهتر است بدانید عمر کوتاه تری را نسبت به دیگر انواع دارد و باید از هر از چندگاهی آن را تعویض کرد. نوع دوم این محصول بره پایه الکل ساخت شده است، تفاوت این نوع با نوع روغنی در این است که مدت زمان ماندگاری آن تا حدود دو الی سه سال بوده و افراد می توانند دیرتر به تعویض بپردازند.
بهتر است بدانید این نوع ضد یخ لیتری روغنی جدید دارای بسته بندیهای متفاوت با وزن های مختلفی هستند که که هم فروش ارزان را دارا می باشند و هم دارای برندهای گران قیمت هستند لذا هر فردی بسته به نیاز خودش می تواند از برندهای خوب و متوسط استفاده کند. فروش ضد یخ اصفهان از نمایندگان فروش شهر اصفهان امکان پذیر می باشد.
بیشتر افراد از این موضوع مطلع هستند که استفاده از این محصول در فصل سرما و زمستان باعث می شود تا موتوریت خود را شما دچار یخ زدگی نشود علاوه بر آن در فصل تابستان از جوش آمدن آب جلوگیری می کند و از خراب شدن قطعات جلوگیری می کند.
یکی از نشانه هایی که شما را متوجه می کند که باید از این محصول استفاده کنید این است که سیستم گرمایشی در فصل سرما به خوبی عمل نمی کند لذا برخی از اتوموبیلها این قابلیت را دارند که در قسمت داشبورد این آلارم را مشخص کنند که ضد یخ ماشید کم بوده و باید مجدد از آن استفاده کنید اگر میزان سوخت و ساز خودرو شما افزایش پیدا کرد بهتر است بدانید که میزان ضد یخ آن کاهش پیدا کرده است.
** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.
نظر شما