چالش قطع زنجیره تولید مانع مهم در راه صنایع نظامی آمریکا

تهران – ایرنا – با اینکه جنگ اوکراین و رشد فزاینده تنش ها بر سر تایوان، موجب اوج گیری تقاضا برای جنگ افزارهای پیشرفته ساخت آمریکا شده، اما صنایع نظامی این کشور با بحران زنجیره تامین و تورم فزاینده دست به گریبان هستند که در راه پاسخگویی به این حجم تقاضا، مانع ایجاد می کنند.

 به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای سی ان بی سی؛ با اینکه ایالات متحده بالاترین بودجه نظامی در جهان را دارد، ارتش و صنایع جنگ افزارسازی آن در برابر چالش های زنجیره تامین، آسیب ناپذیر نیستند، به گونه ای که برخی منتقدان تصور می کنند حتی با این بودجه بالا و پرسش هایی در باره نحوه هزینه کرد بودجه در وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون"، افزایش بودجه هم شاید مشکلی را حل نکند.

شناسایی ناکارآمدی ها، پیشروی به سوی برنامه های موثر و کنار راندن طرح هایی که کارآیی ندارند، می تواند راهی برای رویارویی با دشواری هایی باشد که تاکنون بر برنامه های هزینه بر، چنبره زده است.

به گفته جولیا گلدی تحلیل گر در مرکز اطلاعات دفاعی در سازمان نظارتی دولت آمریکا گفته است که بودجه امنیتی سال آینده (۲۰۲۳) شاید به نزدیک یک تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلار برسد و کنگره قصد دارد با نhدیده گرفتن این واقعیت که پنتاگون بارها نشان داده که مدیریت موثری بر امور مالی و هزینه های خود ندارد، ده ها میلیارد دلار دیگر به این بودجه بیفزاید.

  پنتاگون به درخواست اظهارنظر سی ان بی سی در باره این نوشتار، پاسخ نداده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha