هاآرتص: چاره ای جز موافقت با توافق ترسیم مرزهای آبی با لبنان نداشتیم

تهران-ایرنا- روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت که مقامات این رژیم هیچ چاره ای جز موافقت با توافق ترسیم مرزهای دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان نداشتند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، یکی از وزرای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در خصوص موافقت مقامات صهیونیست با توافق ترسیم مرزهای ابی بین فلسطین اشغالی و لبنان گفت: حتی آنهایی که مخالف امتیاز دادن یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل به لبنان هستند و حتی آنهایی که معتقدند امکان بستن توافقی بهتر وجود داشت، بعد از شنیدن داده ها و برآوردهای اطلاعاتی به دادن رای مخالف به توافق (در جلسه کابینه امنیتی) فکر نکردند.

این روزنامه نوشت: نفتالی بنت و همچنین یواز هندل وزیر ارتباطات که به فکر دادن رای مخالف بود و در نهایت رای ممتنع داد، گزینه دیگری نداشتند.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با حضور نخست‌وزیر موقت این رژیم تشکیل و پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی میان فلسطین اشغالی و لبنان را تائید کرد.

پیش از این الیاس بوصعب نائب رئیس پارلمان لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "یورو نیوز" درخصوص امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی تصریح کرد که بر اساس مکانیزم ایجاد شده قرار است نامه های امضا شده از سوی دو طرف در آخرین هفته از ماه اکتبر آینده تحویل داده شوند.

بوصعب خاطرنشان کرد:  برای اولین بار سخن در مورد حد ومرز میان دو طرف دشمن مطرح می شود. ما اسرائیل را دشمن خود می دانیم که خاک لبنان را غصب کرده است و همواره اخبار منتشر شده در خصوص اسرائیل و لبنان درمورد جنگ است. ما  بدون شراکتی سیاسی و یا عادی سازی روابط به یک توافق رسیدیم؛ توافقی که دو طرف ثبات و آرامش می دهد. منفعت همه طرف ها امروز در این است که به این توافق احترام بگذارند و توافق اجرا شود زیرا جایگزین آن نابسامانی خواهد بود.

رئیس جمهور لبنان پنجشنبه شب از موافقت این کشور با نسخه نهایی توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

میشل عون گفت: موافقت ما با توافق مرزبندی دریایی پس از مشورت با نخست وزیر و رئیس پارلمان و نیز موافقت اسرائیل انجام گرفت.

رئیس جمهور لبنان افزود: این توافق، با مطالبات لبنان همخوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است.

وی اضافه کرد، لبنان هیچگونه عقب نشینی از مطالبات اصلی خود نکرده و همه حقوق خود را نیز گرفته است.

عون همچنین گفت: ما میدان نفتی قانا را به صورت کامل به دست آوردیم. لبنان با این توافق به هیچ عنوان وارد مسیر عادی‌سازی نشده است.

رئیس جمهور لبنان افزود: ما تضمین‌هایی از آمریکا و فرانسه برای از سرگیری فعالیت‌های نفتی در آب‌های لبنان دریافت کردیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha