۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1302
کد خبر: 84912481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقاشی ۵۳ ساله دیوید هاکنی ۲۳ میلیون دلار فروش رفت

تهران- ایرنا- تابلو «صبح زود، سنت-ماکسیم» دیوید هاکنی در حراجی کریستیز لندن به بهای ۲۳ میلیون دلار، سه‌برابر برآوردهای ابتدایی چکش خورد و به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا از ددلاین؛ دیوید هاکنی هنرمند و نقاش شناخته شده انگلیسی، تابلو «صبح زود، سنت-ماکسیم» که ترسیمی از تصویر چشم‌انداز برآمدن آفتاب در افق دریای مدیترانه است را سال ۱۹۶۹ آفریده بود و این تابلو بیش از سه دهه در اختیار یک مجموعه‌دار خصوصی بود.

پیش از این تصوی می‌شد «صبح زود، سنت-ماکسیم» با رقم ۸ تا ۱۱ میلیون دلار به فروش رود اما یک خریدار ناشناس در حراجی کریستیز لندن پس از شش دقیقه رقابت آن را با ۲۳ میلیون دلار به گنجینه خود افزود.

هر چند تابلو «صبح زود، سنت-ماکسیم» به سه برابر برآورد ابتدایی به فروش رفت اما هنوز رکود فروش تابلوهای هاکنی به در اختیار نقاشی «پرتره یک هنرمند» است که سال ۲۰۱۸ به بهای ۹۰ میلیون دلار چکش خورد و همان زمان دیوید هاکنی گران‌ترین هنرمند زنده جهان لقب گرفت.

تابلو «صبح زود، سنت-ماکسیم» توسط هاکنی از روی تصویری کشیده شده که خودش به عنوان یک هنرمند عکاس و نقاش از چشم‌انداز برآمدن آفتاب روی دریای مدیترانه گرفته بود. هاکنی آن زمان در خانه دوست فیلمسازش تونی ریچاردسن اقامت داشت و این منظره رویایی را هر روز از پنجره‌های آن خانه می‌دید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha