انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا/ نگرانی دموکرات ها از تهدید و آزار و اذیت کارکنان انتخاباتی

تهران- ایرنا- گروهی از سناتورهای دموکرات در نامه‌ای به دولت فدرال ضمن هشدار نسبت به کمبود کارکنان انتخاباتی در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر و تعطیلی برخی مراکز رای‌گیری، تهدید و آزار و اذیت را مانعی برای این امر عنوان کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گروهی از دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای ۸ نوامبر (۱۷ آبان)، زنگ خطر کمبود کارکنان انتخاباتی را به صدا درآورده و تهدید و آزار و اذیت را مانعی برای استخدام کارکنان عنوان کردند.

رویترز در ادامه می افزاید: ۱۳ نماینده دموکرات مجلس سنا و دو نماینده مستقل همسو با دموکرات ها نامه ای را در تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر) به کمیسیون کمک به انتخابات آمریکا از دولت فدرال فرستادند و از این نهاد خواستند تا تلاش برای حمایت از ایالت ها در جذب کارمندان مورد نیاز برای برگزاری انتخابات میان دوره ای ماه آینده را افزایش دهد.

در این انتخابات، رای دهندگان قرار است علاوه بر نمایندگان کنگره، فرمانداران و بسیاری دیگر از مناصب ایالتی و محلی دیگر را هم انتخاب می کنند. جمهوری خواهان در این دوره به در دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان و حتی سنا، که در حال حاضر در دست اکثریت دموکرات است، خوش بین هستند.

در این نامه به دولت فدرال ۱۵ سناتور مزبور خاطرنشان کرده اند که تلاش‌های جذب نیرو به دلیل افزایش تهدیدها و آزار و اذیت کارکنان انتخاباتی با مشکل مواجه شده است. این گروه از نمایندگان سنای آمریکا خطاب به مقام های فدرال نوشته اند: «ما از شما می‌خواهیم اقدامات بیشتری انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که مقام های انتخاباتی، اطلاعات و منابع لازم را برای رسیدگی به کمبودهای موجود دارند».

در این نامه همچنین به ایالت هایی مانند تگزاس اشاره شده که به دلیل کمبود کارکنان مجبور به تعطیلی مراکز رای گیری شده اند.

تهدیدها علیه کارکنان مراکز انتخاباتی از زمان رای گیری ریاست جمهوری ۲۰۲۰، زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا شروع به طرح ادعاهای بی اساس درباره تقلب گسترده در انتخابات کرد، به شدت افزایش یافته است. هرچند این ادعاها در همان زمان از سوی نهادهای مستقل و وزارت دادگستری دولت ترامپ رد شد.

در حال حاضر گفته می شود دستکم ۱۰ ایالت به دلیل مواجهه مدیران انتخاباتی با کارزارهای رعب و وحشت الهام گرفته از ادعاهای بی اساس ترامپ، از حفاظت های سختگیرانه تری برخوردار شده اند.

این خبرگزاری در پایان آورده است که بیش از ۸۵۰ تهدید و پیام خصمانه فرستاده شده به کارکنان و مقام های انتخاباتی سراسر آمریکا را در یک رشته گزارش های تحقیقاتی مستند کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha