۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 84912208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲هزار نفر دارای معلولیت بینایی زیر پوشش بهزیستی خوزستان هستند

اهواز- ایرنا - مدیر کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر معلول بینایی و کم بینایی زیر پوشش بهزیستی این استان قرار دارند گفت: این افراد از خدمات مختلف توانبخشی در مراکز تخصصی و کمک توانبخشی مانند عصا ،کاغذ بریل و سایر وسایل توانبخشی بهره مند می باشند.

به گزارش ایرنا مهران کریمیان روز شنبه در یک برنامه رادیویی به مناسبت روز جهانی "عصای سفید" ، پرداخت کمک هزینه مالی مستمر و غیر مستمر ،پرداخت کمک هزینه دانشجویی و دانش آموزی همچنین ارائه برنامه هایی برای توانمند سازی روشندلان برای حضور در محیط کار و به کار گرفتن آن ها در مشاغل متناسب با سطح توانمندی از جمله خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت بینایی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲ مرکز غیردولتی خانواده و کودک نابینا و کم بینا تحت نظارت بهزیستی خوزستان بیان کرد:  این مراکز حدود ۱۰۰ کودک نابینا و کم بینا را زیر پوشش دارند و خدمات توانبخشی و آموزشی به آنها ارایه می کنند.

کریمیان افزود: معلولان به ویژه نابینایان حق دسترسی کامل به امکانات آموزشی، بهداشت ،سلامت،ترد ایمن در فضای شهری و مشارکت فعال در عرصه های اجتماعی را دارند ،لذا حضور فعال و مستقل افراد با معلولیت بینایی در سطح جامعه از مهمترین مطالبات افراد کم بینا و نابینا می باشد.

وی به ابلاغ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و شرکت ها نسبت به اجرای این قانون اقدام کنند تا این افراد از اشتغال بهره مند شوند اگرچه افراد دارای اختلال بینایی به رغم توانمندی های ارزنده خویش از دستیابی به شغل مناسب محروم اند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان در خاتمه گفت: سن طلایی تشخیص اختلال بینایی زیر ۶ سال است و تقاضا می شود کودکان در رده سنی ۳ تا ۶ سال در پایگاه های سنجش بینایی مورد ارزیابی و پایش قرار گیرند تا در صورت  اختلال بینایی نسبت به درمان به موقع آنها اقدام شود.

۲۳ مهر برابر با ۱۵ اکتبر روز جهانی نابینایان یا عصای سفید نامگذاری شده است ، دنیای بهتر برای نابینایان، پیام آگاهی ‏بخش روز جهانی عصای سفید است.

در قانون عصای سفید تمامی حقوق اجتماعی فرد نابینا به عنوان عضوی از یک جامعه متمدن در آن انعکاس یافته است و ‌مطابق این قانون نابینایان حق استفاده از کلیه امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارا هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha