۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۴:۳۷
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84912072
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

طالبان از ایجاد کار گروه بین المللی در مورد افغانستان استقبال کرد

تهران- ایرنا- سهیل شاهین دفتر سیاسی طالبان در قطر از ایجاد گروه بین‌المللی برای رسیدگی به مسائل افغانستان استقبال کرد.

به گزارش ایرنا از طلوع نیوز، شاهین مقام فعال طالبان در قطر جمعه شب گفت: تلاش کشورها برای برطرف شدن تحریم‌های افغانستان با اهمیت است.

استقبال طالبان از ایجاد گروه بین المللی برای مسائل افغانستان پس از آن عنوان شد که شوکت میرضیایوف رییس جمهور ازبکستان در ششمین نشست "سیکا" پیشنهاد کرد که درمورد مسایل افغانستان یک گروه بین‌المللی باید ایجاد شود.

سهیل شاهین در ادامه افزود: از تلاش‌های هر کشور به ویژه صحبت‌های آخر رییس جمهور ازبکستان استقبال می‌کنیم زیرا اگر تحریم‌ها برطرف شوند افغانستان به مرکز تجارت منطقه تبدیل خواهد شد، اگر مشکلات افغانستان حل شود قابل ستایش است.

در نشست دو روزه "سیکا" در شهر آستانه قزاقستان شماری از کشورها از جمله روسیه، ایران، پاکستان و ازبکستان در باره افغانستان سخنرانی کردند.

سیکا یک مجمع بین‌المللی برای تعامل و تقویت همکاری با هدف تضمین صلح، امنیت و ثبات در آسیا و اقدامات، راه کارها و شیوه‌های دستیابی به اعتمادسازی در این قاره است.

۲۷ عضو دایم  این مجمع شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، جمهوری آذربایجان، اردن، بحرین، بنگلادش، کامبوج، چین، مصر، هند، عراق، اسرائیل، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، پاکستان، حکومت خودگردان فلسطین، قطر، کره جنوبی، روسیه، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان و ویتنام است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha