۱۴۱ دانش آموز آذربایجان شرقی در المپیاد هندسه شرکت کردند

تبریز- ایرنا- در نهمین المپیاد هندسه یکهزار و ۹۸۸ دانش آموز دختر و پسر از کشورمان شرکت کرده اند که هفت درصد آن یعنی ۱۴۱ نفر مربوط به آذربایجان شرقی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، المپیاد هندسه ایران یادواره دانشمند جهادگر شهید دکتر سعید کاظمی آشتیانی امروز در تبریز برگزار شد.

شرکت کننده ها در این المپیاد، دانش آموزان مدارس دوره اول و دوم متوسطه هستند و در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته به مدت ۲۷۰ دقیقه برگزار شد.

نتایج این الپپیاد از سوی کمیته علمی و سمپاد در آذرماه ۱۴۰۱ اعلام و مراسم اختتامیه در تهران برگزار می‌شود.

نهمین دوره المپیاد بین المللی هندسه ایران با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به صورت حضوری در استان‌ها و به صورت همزمان در ۶۵ کشور برگزار شد.

کشورهای چین، روسیه، فرانسه، سوئد، آرژانتین، ایتالیا، برزیل، استرالیا، لهستان، هند، هلند، لاروس، اتریش، پاکستان، ایرلند، صربستان، ویتنام، فنلاند، رومانی، آلبانی، آفریقای جنوبی از جمه این کشورها هستند.

المپیاد هندسه ایران یکی از معدود مسابقات دانش آموزی در سطح بین المللی است که جمهوری اسلامی ایران آغازگر آن است و دبیرخانه جهانی آن در ایران مستقر است.

در سال ۱۳۹۳ جمعی از معمان و علاقه‌مندان این حوزه با هدف ترویج و عمومی کردن هندسه در کشور و ایجاد بستری مناسب برای ارتباط در سراسر جهان این المپیاد را ایجاد کردند.

هندسه یکی از حوزه‌های درخشش تمدن ایرانی اسلامی است و عنوان یکی از شاخه‌های اصلی ریاضیات، قدمتی باستانی دارد و حل مسائل هندسی به عنوان چالشی خلاقیت برانگیز مطرح است.

اهداف این المپیاد شناسایی استعدادهای هندسه در کشور و ارائه مسیر علمی مناسب، ایجاد بستری برای ارتباط بین علاقه‌مندان به هندسه در کشور و سطح جهان، عمومی کردن نفکر هندسی، ارتقای سطح کیفی هندسی، ایجاد تبادل دانش و تجربیات در هندسه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha