اردوغان دستور آغاز کار بر روی ایده هاب گازی را صادر کرد

تهران- ایرنا- رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز (جمعه ۲۲ مهرماه) گفت که به همراه ولادیمیر پوتین همتای روسی خود دستور آغاز کار بر روی ایده هاب گازی را صادر کرده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از رویترز، رجب طیب اردوغان در بازگشت از آستانه قزاقستان به خبرنگاران اظهار داشت: به همراه پوتین، به وزارتخانه انرژی و منابع طبیعی خود و نهاد مربوط به آن در طرف روسی دستور داده‌ایم که مطالعه مشترکی را انجام دهند... در این خصوص نیازی به انتظار نیست.

اردوغان اعلام کرد که در دیدار خود با ولادیمیر پوتین در قزاقستان، الکسی میلر مدیرعامل شرکت گازپروم نیز حضور داشته است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: در این دیدار ما درباره تمامی مراحل درخصوص امنیت پروژه هاب گازی و مواردی که نیاز به آن است و همچنین اقدامات مشترک صحبت کردیم.

براساس این گزارش، اوایل هفته گذشته، پوتین اعلام کرد که روسیه می‌تواند ترانزیت گاز خود به اروپا را از شبکه نورد استریم به سمت دریای سیاه و ترکیه منتقل کند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: روند انتقال گاز به اروپا بعد از یکسری از حملات در روز ۲۶ سپتامبر به خط لوله نورد استریم باید بار دیگر برقرار شود. پیمانکار این خط لوله اعلام کرده که آسیب وارد شده به این خط لوله بالا بوده و مشخص نیست که تعمیر آن چه مدت به طول خواهد انجامید.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha