۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84911788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلاتکلیفی پناهجویان افغان دلخوش به وعده آمریکا در کشور امارات

تهران – ایرنا – پناهجویان افغانستانی که پس از به حاکمیت رسیدن جنبش طالبان در کشورشان در سال گذشته به یک اردوگاه موقت در امارات عربی متحده انتقال داده شدند، در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف خود تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش ایرنا از رویترز، پناهجویان افغانی در این اردوگاه موسوم به شهرک بشردوستانه امارات به طور موقت اسکان داده شدند تا بعدها به کشور دیگری انتقال داده شوند.

برخی از افغانستانی های مقیم این اردوگاه در گفت وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشتند: پناهندگان که شمارشان بین دو تا سه هزار نفر بود، در هفته جاری ضمن برگزاری راهپیمایی در اردوگاه خواستار مشخص شدن سرنوشت خود شده اند.

به گفته آنان ، اعتراض های بعدی که قرار بود شکل یابد، به دنبال وعده های داده شده از سوی مقامات اماراتی مبنی بر اسکان دادن به آنان در این اردوگاه لغو گردید.

امارات می گوید برای این دسته از اتباع افغانستانی مسکن، امکانات بهداشتی، غذا، آموزش و ارائه مشورت را تامین کرده است و ۸۵ درصد از مجموع ۱۷ هزار افغانستانی در اردوگاه اسکان داده شده اند.

تصاویر و نوارهای ویدیویی به دست آمده توسط رویترز از داخل اردوگاه طی روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته زنان و کودکان افغانستانی را نشان می دهد که شعار " ما آزادی می خواهیم " سر می دهند . آنان پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود : " زنان مهاجر افغانستانی از نظر روحی روانی در رنج و عذاب بسر می برند. "

ساکنان این اردوگاه به شوخی می گویند که راه رفتن در خیابان ها در کنار خودروها را فراموش کرده اند زیرا از آخرین باری که از اردوگاه خارج شده اند، مدت زمان بسیار زیادی گذشته است.

آنان همچنین می گویند: یک زندانی می داند چه زمانی از زندان خارج خواهد شد اما ما نمی دانیم چه زمانی به مقصد نهایی خود منتقل خواهیم شد.

این دسته از اتباع افغانی در زمان اشغال کشورشان توسط آمریکا با نیروهای آمریکایی همکاری داشتند و پس از تسلط یافتن جنبش طالبان از بیم جان خود به همراه خانواده شان کشور را ترک کرده رهسپار امارات شدند و طی این مدت به وعده دروغین مقام های آمریکایی دلخوش کرده اند که در ازای مزدوری شان در گذشته به آنان در آمریکا اسکان و تابعیت خواهد بخشید اما به نظر می رسد این وعده با گذشت زمان رنگ باخته و اعتبار خود را از دست داده است همان گونه که تاریخ مصرف آنان برای آمریکا نیز به سر آمده است و به همین دلیل مقامات آمریکایی آنها را به دست فراموشی سپرده اند. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha