۳۰ ورزشکار مازندران عضو تیم ملی پارالمپیک هستند  

ساری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به در پیش بودن روز پارالمپیک گفت: ۳۰ ورزشکار جانباز و معلول از این استان عضو تیم ملی هستند و در میادین مختلف ورزشی جهان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعید کهنسال در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ساری افزود: با توجه به مشکلات جسمی جانبازان براثر عوارض ناشی از جنگ تحمیلی این افراد بیشتر از دیگران در معرض آسیب های جسمی و روحی قراردارند.

وی ادامه داد: ورزش می تواند به جانبازان برای زندگی راحت تر با درد جسمی کمتر کمک کند و به نوعی برای آن‌ها ایمنی و پیشگیری از عوارض بیشتر مجروحیت را فراهم کند.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران گفت: با توجه به شرایط خاص جسمی جانبازان سوق یافتن آن‌ها به ورزش و ورزش کردن در کمک کردن به آن‌ها برای ادامه زندگی تاثیر گذار است.

کهنسال بیان کرد: فدراسیون جانبازان و معلولان با توجه به اینکه افراد خاصی را زیرپوشش دارد در ارائه خدمات و برنامه ریزی فعالیت ورزشی این افراد وظیفه سنگینی دارد.

مازندران در دوران دفاع مقدس، ۳۱ هزار و ۷۵۰ جانباز، ۲ هزار و ۳۸۴ آزاده و ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha