۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 84911694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهارمین رزمایش سراسری در ۱۵ خانه‌ هلال استان ایلام اجرا شد

ایلام _ ایرنا _ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: چهارمین رزمایش سراسری خانه‌های هلال به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی در ۱۵ خانه‌ هلال این استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا علی محمدی روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش سراسری شامل تمرین پناهگیری و خروج ایمن در خانه های هلال منتخب سطح استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در منطقه‌ای زلزله خیز جهان واقع شده و هر ساله زمین لرزه‌های بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می‌دهد، افزود: در این راستا ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه افزایش تاب‌آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال جهت پیشگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله از اهداف برگزاری این تمرین است گفت: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع، انتقال فرهنگ ایمنی، آشنایی با نحوه پناهگیری و خروج ایمن در زمان زلزله و انجام عکس العمل‌های مناسب همراه با حفظ خونسردی و سرعت عمل از دیگر اهداف مهم اجرای این رزمایش بود.

علی محمدی بیان کرد: با اجرای این رزمایش بیش از ۵٠٠ نفر در ١۵ خانه هلال سطح استان آموزش‌های لازم برای هنگام وقوع زلزله را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: آموزش امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به صورت مستمر در خانه های هلال همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha