۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۱:۱۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84911621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان در قدس اشغالی

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، در پی یورش شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به محله «شیخ جراح» واقع در قدس اشغالی، درگیری شدیدی میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان روی داده است.

به گزارش ایرنا از المیادین، هلال احمر فلسطین اعلام کرد، در پی درگیری صهیونیست‌ها و فلسطینیان در محله «شیخ جراح» واقع در قدس اشغالی، ۱۸ فلسطینی تاکنون زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست در یورش به محله شیخ جراح ۶ فلسطینی را دستگیر کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، «ایتمار بن غفیر» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به همراه شماری از شهرک نشینان و با حمایت نظامیان صهیونیست به محله شیخ جراح یورش بردند و به فلسطینیان حمله کردند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، ارتش رژیم صهیونیستی ۳۰۰ نفر از نیروهای گارد مرزی را برای مقابله با ناآرامی‌های امشب در قدس اشغالی به این شهر اعزام کرده است.

صبح روز پنجشنبه نیز شهرک نشینان صهیونیست در پی فراخوان برای افزایش یورش به مسجدالاقصی در قالب گروه‌های متوالی به این مسجد یورش بردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر قدس از ساعات اولیه صبح برای تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست و جلوگیری از ورود فلسطینی‌های ساکن قدس به مسجد الاقصی در داخل بافت قدیمی شهر مستقر شدند.  

در روزهای اخیر، گروه‌ها، احزاب و فعالان صهیونیست با فراخوان‌های مختلف شهرک نشینان را به مشارکت برای یوش به مسجد الاقصی ترغیب کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز از درگیری‌ها بین فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست در مناطق مختلف قدس اشغالی به ویژه اردوگاه شعفاط و شهرک سلوان در شب گذشته (چهارشنبه) خبر داد.

در جریان این درگیری‌ها جوانان فلسطینی خودروی پلیس رژیم صهیونیستی را در شهرک سلوان به آتش کشیدند و شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که شب گذشته اوضاع در قدس به کلی از کنترل این رژیم خارج شده بود.

یک افسر ارشد پلیس رژیم صهیونیستی هم گفت که شب گذشته (چهارشنبه) سخت‌ترین شب برای نیروهای رژیم اسرائیل پس از عملیات «نگهبان دیوارها» (نبرد سیف القدس در غزه) بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha