سردار کارگر: دشمنان وحدت مردم ایران را نشانه گرفتند/ باید با اتحاد مقابل دسیسه‌ها ایستاد

ساری - ایرنا - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به توطئه دشمنان در حوادث اخیر کشور گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در این حوادث وحدت مردم را نشانه گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر عصر پنج شنبه در سی و ششمین یادواره ۲۰ شهید روستای کلاگرمحله از توابع شهرستان قائمشهر که در مسجد امام جعفر صادق (ع) این روستا برگزار شد ، افزود: دشمنان در این برهه زمانی به دنبال پاشیدن بذر فتنه و نفاق میان اقشار جامعه هستند. باید با اتحاد و همبستگی در مقابل این دسیسه ها ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: در حوادث اخیر کشور ، اکثر جوانان و نوجوانانی که در این تجمع‌ها شرکت داشتند اغفال شدند و باید با سعه صدر و صحبت این افراد را هدایت و راهنمایی کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در میان جوانان و نوجوانان به درستی تبیین شود، گفت: دشمن وحدت کشور ما را هدف گیری کرده است تا میان آحاد جامعه تفرقه ایجاد کند و این وحدت را برهم بزند.

سردار کارگر افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی با در نظر گرفتن برخی محاسبات و تصوراتی از جمله نوپا بودن انقلاب اسلامی ایران، سپاه و بسیج ، زمین گیر بودن ارتش کشور و براه انداختن غائله قومیت های ترک ، کرد و عرب برنامه ریزی برای حمله به ایران را رقم زد و عراق به عنوان نماینده و گماشته استکبار جهانی به ایران حمله کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان ارتش عراق که جزو قویترین ارتش خاورمیانه به شمار می رفت و چندین کودتا را پشت سرگذاشته بود با ۱۳ لشکر پیاده و سواره به ایران حمله کرد اما مقاومت ملت ایران تمام محاسبات دشمنان را برهم زد و نشان دادند که محاسبات آن ها تئوری و بر روی کاغذ جای دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دشمنان سه ویژگی روحیه انقلابی ، رهبری امام خمینی (ره) و حضور جوانان را نادیده گرفته بودند و اثر این موارد را لحاظ نکردند و کشورمان به پشتوانه این عوامل توانست در برابر دشمنان تا دندان مسلح بایستد.

سردار کارگر از مردم و پشتیبانی آنها به عنوان دلایل اصلی پیروزی اصلی دفاع مقدس نام برد و بیان کرد: حضور مردم را نمی توان نادیده گرفت و پیروزی در هشت سال دفاع مقدس را در انحصار خود قرار داد.

وی تاکید کرد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس اقشار مختلف مردم در هر سن و سال و هر جنسیتی پای کار آمدند و همه بدون در نظر گرفتن جناح و حزب با هر گرایشی در این دفاع مقدس یاری گر بودند.

وحدت، کلید موفقیت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در آن برهه زمانی وحدت کلید موفقیت و پیروزی در این جنگ تحمیلی بود و خیانت بزرگ این است که دفاع مقدس را وارد مسائل حزبی و جناحی کنیم.

سردار کارگر با اشاره به وابسته بودن ایران آن زمان به کشورهای دیگر برای تامین تجهیزات جنگی افزود: حتی برای تهیه سیم خاردار مجبور بودیم این وسایل را از کشورهای دیگر وارد کنیم اما امروز کشور ما با پشت سر گذاشتن مشکلات و مسائل و روی پای خود ایستادن به چنان جایگاهی رسیده است که در زمینه تولیداتی همچون پهباد و موشک کشور صادرکننده به دیگر کشورهای جهان است.

وی موفقیت های امروز کشور را حاصل مقاومت در زمان دفاع مقدس دانست و بیان کرد: اگر امروز هم مقاومت کنیم توفیقات آن را سال‌های آینده شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد هستیم که ایران این جرات را دارد که پهپاد آمریکایی را به نشستن مجبور کند ناشی از همان اقتدار انقلاب اسلامی است و دیگر کشورهای مستکبر نمی‌توانند چشم طمع به ایران بدوزند.

به گفته رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز کشورهای مستکبر به دنبال توافق مورد نظر خود با جمهوری اسلامی هستند اما ایران نشان داد که به دنبال توافق با عزت است و زیر بار توافق مورد نظر آن‌ها نخواهد رفت.

سردار کارگر تاکید کرد: اگر ایران به برکت دفاع مقدس و مقاومت به پیشرفت کنونی دست پیدا نمی کرد هیچوقت دشمنان بر علیه ما توطئه نمی کردند چرا که ما را دنباله رو خود می دانستند.

وی ادامه داد: امروز ایران با هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری به جایگاهی دست یافته است که شاهدیم کشور به بزرگترین پیمان دنیا یعنی شانگهای پیوسته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha