تفرقه و نفاق سیاست دشمن برای شکست جوامع اسلامی است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب گفت: تفرقه و نفاق و ایجاد اختلاف بین مسلمانان و فرق مختلف اسلامی سیاست دشمنان برای شکست مسلمانان است.

ماموستا ملا «رشید ثنایی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) به همه مسلمانان، افزود: پیامبر (ص) منادی صلح و رحمت است که باید همه امت پیامبر (ص) با تاسی از قرآن کریم برای حفظ اتحاد و انسجام در جوامع تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت وحدت و نقش پررنگ آن در جامعه مسلمانان، اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم مسلمانان را به وحدت و دوری از تفرقه توصیه کرده است و اتحاد و انسجام و وحدت باعث سربلندی مسلمانان و موجبات رحمت الهی بر دنیای اسلام می شود.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب گفت: رمز پیروزی دنیای اسلام وحدت است که اقتدار و سربلندی و افتخار دنیای اسلام را به دنبال دارد از این رو مسلمانان باید با حفظ و تقویت وحدت از تفرقه و نفاق دوری کنند.

ماموستا ثنایی با اشاره به دوری از افرادی که به هر نحوی در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه هستند ادامه داد: کسانی که به هر طریقی با برجسته کردن تفاوت‌ها به دنبال ایجاد اختلاف در بین مذاهب اسلامی هستند دشمن خدا و مسلمانان هستند و مسلمانان باید در این راستا بصیر بوده و با هوشیاری عمل کنند.

فاصله میان ۱۲ ربیع‌االاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت می باشد تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره)  به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که در این شهرستان مردم فرق و مذاهب اسلامی شیعه، سنی و اهل حق به طور مسالمت آمیز با یکدیگر زندگی می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha