حجت الاسلام مصلحی: قداست دفاع مقدس برای دانشجویان تبیین شود

کرج - ایرنا - رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیون در دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: دانشجویان به دنبال عوامل قداست دفاع مقدس هستند که این دلایل بایستی برای آنها به خوبی تبیین و روشن شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسمین حیدر مصلحی روز پنجشنبه در هفدهمین هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: بر همین اساس اساتید می بایست در کلاس هایشان به این عوامل بپردازند تا دانشجویان به خوبی با دلایل مقدس بودن هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در دنیا جنگ های زیادی را شاهد بودیم ، اظهار داشت: این در حالی است که جنگ هشت ساله تحمیلی ما با عنوان مقدس امروز در قالب کتاب و خاطرات و با ترجمه های بین المللی در دنیا در حال انتشار است‌.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیون در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب  فرمودند دفاع مقدس گنجینه است، اظهار داشت: در این جنگ بیش از ۲۰۰ هزار شهید دادیم و البته این مسیر شهادت در راه مقاومت و امنیت همچنان ادامه دارد.

مصلحی ادامه داد: بر همین اساس بایستی قداست دوران دفاع مقدس به خوبی برای دانشجویان و نسل امروز به خوبی روشن و تبیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روحانیت، جهاد اکبر را در دوران دفاع مقدس زنده کرد گفت: این مورد نیز از مسایلی است که باید برای نسل جوان روشن و آگاه سازی شود.

وزیر اسبق اطلاعات در ادامه به دشمنی های استکبار از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون اشاره کرد و افزود: در طول این سالها همیشه سازمان های جاسوسی انگلیس، اسراییل و آمریکا با تشکیل اتاق فکرهایی به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب بوده و هستند.

مصلحی با بیان اینکه با وجود تمام تلاش ها امروز آمریکا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند رو به افول است تاکید کرد: دشمنان و در راس آنها آمریکا با هر حیله ای از جمله تهیه و تولید فیلم و محتوا از طریق دستگاه های از جمله هالیوود و با هزینه های بسیار در تلاش هستند تا به اهداف خود در ضربه زدن به نظام دست یابند.

وی در ادامه به فتنه اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: این در حالی است که اگر علیه انقلاب ما اقدامی از این قبیل صورت نگیرد باید شک کنیم، بر همین اساس اگر آمریکا با اقداماتی این چنینی با ما دشمنی نکند پس معلوم است که ما راه را اشتباه رفته ایم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha