۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲
کد خبر: 84911117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دری نجف‌آبادی: جهاد تبیین رسالت اصلی روحانیون است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی رسالت اصلی روحانیون و عالمان دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در آیین تلبیس (عمامه‌گذاری) طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی در حوزه علمیه المهدی(عج) اراک، افزود: عالمان دینی با تربیت نسل جوان و بصیرت افزایی در بین آحاد جامعه باید فعالانه وارد عمل شده و در ترویج جهاد تبیین همواره پیش‌قدم باشند.

وی اغتشاشات و اعتراضات خیابانی اخیر را توطئه‌ دشمنان اسلام و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: هدف دشمن از طراحی این اتفاقات بی‌ثبات سازی نظام و بزرگ‌نمایی مشکلات است که جامعه روحانیت وظیفه دارد با رویکرد جهاد تبیین نسبت به آگاه‌سازی جامعه از توطئه‌های دشمن اقدام کند.  

امام جمعه اراک اظهار داشت: انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی تاکنون همواره مورد هجمه و حملات خباثت آمیز دشمنان قسمت خورده خارجی و برخی مزدوران داخلی بوده اما هر بار با هوشمندی و درایت رهبر معظم انقلاب، حضور آگاهانه روحانیون و اقشار مختلف مردم این توطئه‌ها نقش بر آب شده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: دشمنان مستکبر و مزدوران داخلی و خارجی آنها باید بدانند که نمی توانند کوچک‌ترین خللی در مسیر انقلاب اسلامی ایجاد کنند، چرا که ملت ایران با بهره‌گیری از آموزه‌های والای اسلامی و اهل بیت(ع) به هیچ عنوان از مسیری که امام راحل برایش ترسیم کرده خارج نمی‌شود.   

وی ادامه داد: تربیت نسل جوان و با بصیرت امروز بدون پیروی از مکتب اسلام و تشیع امکان پذیر نیست و همه مراکز علمی و تربیتی باید از منابع با ارزش حوزه‌های علمیه، علما و مراجع و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری آگاه استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: نقش حوزه‌های علمیه در احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه بی بدیل است و روحانیون تحصیل کرده و با تقوا به خوبی می‌توانند این مهم را در جامعه نهادینه کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کنند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود

در این آیین ۲۵ طلبه از حوزه های علمیه نقاط مختلف استان مرکزی به لباس روحانیت ملبس شدند.

بیش از هزار و ۵۰۰ طلبه برادر در ۱۴حوزه علمیه نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha