۲۵ واحد بوم‌گردی در مناطق روستایی آذربایجان‌غربی فعال است

مهاباد - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۲۵ واحد بوم‌گردی در مناطق مختلف این استان فعال است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد، به ۵۰ واحد افزایش یابد.

جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اشنویه افزود: هم اکنون موافقت اولیه برای احداث ۱۰۰ واحد بوم گردی در استان صورت گرفته و در حال رسیدگی به استعلام‌ها و مراحل اخذ مجوز و دریافت تسهیلات هستند.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربفرد هر ساله شاهد بازدید شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است و در این میان مراکز اقامتی از جمله اقامتگاه‌های بوم گردی، نقش مهمی در توسعه گردشگری استان دارد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه واحدهای بوم گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تامین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستا ایجاد کرده است، گفت: آذربایجان غربی دارای سه هزار روستاست که اگر در همه سه هزار روستا اقامتگاه بوم‌گردی ایجاد شود، برای ۶ هزار روستایی شغل دائم فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالان این صنعت باید ضمن ترسیم برنامه‌های مطلوب و ارائه خدمات کیفی، تلاش کنند آداب‌ و رسوم، فرهنگ‌ محلی، طبیعت بکر، جاذبه‌های روستایی، صنایع‌ دستی، غذاهای سنتی و آثار تاریخی استان را به‌ بهترین نحو به گردشگران معرفی کنند.

۲۵ واحد بوم‌گردی در مناطق روستایی آذربایجان‌غربی فعال است

وی به پراکندگی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد واحدهای بوم‌گردی آذربایجان‌غربی به ترتیب در تکاب، پیرانشهر، سردشت، اشنویه، خوی، ماکو و ارومیه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی یادآور شد: اشنویه نیز به دلیل شرایط آب و هوایی و مناطق ییلاقی یکی از شهرستان‌های مستعد راه اندازی واحدهای بوم‌گردی در استان به شمار می‌آید و داوطلبان احداث این واحدها بویزه در مناطق روستایی حمایت خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های اشنویه، صنایع دستی این شهرستان است که می‌تواند به بحث گردشگری و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم کمک کند و به زودی بازارچه عرضه محصولات عشایری و صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ اثر، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر از این محوطه‌ها و بناها بازدید می‌کنند؛ تپه تاریخی حسنلو در نقده، قره‌کلیسا در چالدران، تخت سلیمان تکاب، بنای تاریخی سه گنبد، مسجد جامع و یخچال ۹ پله در ارومیه و ده‌ها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از جمله ظرفیت‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha