۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۴:۳۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84910972
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

مکرون روسیه را به تحریک درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان متهم کرد

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، روسیه را به تحریک عمدی درگیری‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای بی ثبات کردن منطقه قفقاز متهم کرد.

به گزارش ایرنا از رویترز، مکرون چهارشنبه شب در گفت وگو با تلویزیون ۲ فرانسه تصریح کرد که مسکو در ماه‌های اخیر تنش‌ها را به نفع جمهوری آذربایجان دامن زده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه افزود: "آنچه در دو سال گذشته در مرزها اتفاق افتاده است گویا استقرار ۵ هزار نیروی روسی برای تضمین مرز آنجا است (اما) روسها از این درگیری که به چندین قرن پیش بر می‌گردد استفاده کرده و با همدستی ترکیه در  خاک جمهوری آذربایجان بازی کرده و برای تضعیف ارمنستان بازگشته است.

مکرون مدعی شد: چیزی که شما شاهد آن هستید تلاش روسیه برای بی ثبات کردن است. می‌خواهد در قفقاز بی نظمی ایجاد کند تا همه ما را بی ثبات کند.

فرانسه به همراه آمریکا و روسیه رؤسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا هستند که در مورد قره باغ میانجیگری می‌کند.

مکرون هفته گذشته با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و چارلز میشل رئیس شورای اروپا به منظور تکمیل توافقنامه‌ای که یک هیئت غیرنظامی اتحادیه اروپا برای ارزیابی وضعیت عازم مرز این کشورها خواهد شد، به گفت وگو نشست.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha