۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 84910888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهل و هشتمین کتابخانه عمومی ایلام افتتاح شد

۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۵
کد خبر: 84910888
چهل و هشتمین کتابخانه عمومی ایلام افتتاح شد

ایلام _ ایرنا_ همزمان با هفته وحدت کتابخانه شهید علی غیوری زاده شهرک اسلامیه مهران به عنوان چهل و هشتمین کتابخانه عمومی استان ایلام در آیینی با حضور جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام روز چهارشنبه در این آیین گفت: توسعه متوازن کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف بویژه مناطق روستایی و شهرهای کوچک از اولویت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

سمیه حیدری افزود: این اداره کل در جهت تحقق این سیاست، اقدام به تاسیس چند باب کتابخانه عمومی در مناطق فاقد کتابخانه و دارای شرایط لازم کرده و این برنامه تا پوشش کامل فضاهای کتابخانه ای ادامه می یابد.

وی ادامه داد: شهرستان مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات و میزبانی کنگره سالانه پیاده روی اربعین حسینی(ع)، نیازمند توجه جدی برای تقویت زیرساخت های فرهنگی است و با توجه به ضرورت این موضوع، مطالعات جامعی پیرامون توسعه کتابخانه های عمومی در این شهرستان صورت گرفته و تاسیس کتابخانه شهید علی غیوری زاده قدم اولیه در این زمینه است.

به‌ گفته‌ وی، این کتابخانه در زمینی به مساحت ۳۵۷ متر مربع و زیربنای ۱۲۳ متر مربع به صورت حق انتفاع ۳۰ ساله توسط یکی از خیران محلی اهداء شده است.

حیدری بیان کرد: همچنین یک‌ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی جهت تامین تجهیزات این کتابخانه و همچنین مبلغ ۹۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت خرید تجهزات الکترونیکی و مناسب سازی فضای این کتابخانه تامین شده است.

در این مراسم خیرالله چراغی از روایان دفاع مقدس و از همرزمان شهید علی غیوری زاده، به ذکر خاطراتی از این شهید پرداخت همچنین عسکر ابراهیمی از شاعران آئینی استان ایلام به شعرخوانی پیرامون دفاع مقدس و دلاورمردی های رزمندگان این دیار و شخصیت شهید غیوری زاده پرداخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha