۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84910887
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب؛ زمینه‌ساز وحدت مذاهب و اقوام ایرانی

گرگان - ایرنا - هویت تاریخی، دینی و اسلامی و عمل به آرمان‌های اسلام و انقلاب، زمینه‌ساز همزیستی، وحدت اقوام و مذاهب است که گرگانی‌های حاضر در اجتماع بزرگ امت رسول‌الله، معتقدند رسیدن به این هدف در گرو هوشیاری و بصیرت آحاد مردم بوده و رویای تفرقه‌افکنانه دشمنان علیه ایران اسلامی را ناکام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وحدت و همدلی بین مسلمان‌­ها و مذاهب اسلامی یکی از نیازهای همیشگی جهان اسلام و امت اسلامی است و نسل حاضر می تواند احیاگر تمدن بزرگ اسلامی باشد.

دشمنان در طول سالیان گذشته همواره در پی ضربه‌زدن و خدشه‌دار کردن دین مبین اسلام بوده‌اند که اتحاد و یکپارچگی مسلمانان همیشه نقشه های شوم آنها را خنثی کرده است.

رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: " ما کشوری هستیم که ملت بزرگ و یکپارچه‌ی ما از اقوام و مذاهب گوناگون تشکیل شده است. سعی دشمنان این ملت همیشه این بوده است که انگیزه‌های قومی را، انگیزه‌های مذهبی را، انگیزه‌های فرقه‌ای را، و در برهه‌ی سیاسی شدن ملت ایران، انگیزه‌های سیاسی و جناحی را بر این حس اتحاد کلمه غلبه بدهد و تا امروز نتوانسته است؛ اقوام ما در کنار یکدیگرند، مذاهب گوناگون در کنار یکدیگرند. آنها خیلی تلاش کرده‌اند".

آنچه امروز نیاز به قوت و قدرت دارد مساله اتحاد و وحدت است، اختلاف نظر و سلیقه همیشه و در همه جا وجود دارد ولی آنچه امت اسلام را از آسیب‌ها و آفت‌ها مصون نگه می‌دارد وحدت و انسجام اسلامی است.

رحیمه علاالدین بانوی ۵۴ ساله گلستانی در حاشیه اجتماع امت رسول‌الله در گرگان گفت: جمهوری اسلامی مورد تایید مردم ایران است و ما پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی را در راستای توسعه و ترویج وحدت و تقریب مذاهب اسلامی برای خود افتخاری بزرگ می‌دانیم.

وی اظهار داشت: با حضور در این اجتماع خانوادگی بزرگ سعی کردیم در راستای اهداف شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی حرکت کنیم تا نگذاریم خون شهدا پایمال نشود.

وی بیان کرد: هنوز پیکر برخی از شهدای جنگ تحمیلی به آغوش خانواده بازنگشته است و ما در مقابل ایثارگری و فداکاری آنها مسئول هستیم.

این بانوی گرگانی گفت: بخاطر راه شهیدان در راهپیمایی و اجتماعات اسلامی شرکت می کنیم تا ادامه دهنده راه شهدا باشم.

تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب؛ زمینه‌ساز وحدت مذاهب و اقوام ایرانی

شهروند دیگر حاضر در اجتماع امت رسول الله (ص) گفت: مردم گلستان پیرو شهدا در همه عرصه ها وحدت داشته و امروز در این اجتماع مردمی بار دیگر انسجام خود را به رخ جهانیان کشیدند.

کریم ریاحی اظهار داشت: مسلمانان شیعه و سنی ایران با وجود تلاش تفرقه افکانه دشمنان، با یکدیگر متحد هستند و منافقین نمی‌تواند به این اتحاد خدشه وارد کنند.

وی بیان کرد: دشمنان وحدت قومیت‌های مختلف را نشانه گرفته‌اند تا افکار مسموم استکبارگری خود را جایگزین کنند.

بانوی دیگر حاضر در اجتماع امت رسول الله (ص) گرگان گفت: برای نشان دادن وحدت و همگرایی مردم به دشمنان اسلام در این اجتماع حضور یافتم.
ویدا صباحی افزود: در اخلاق، رفتار و روش خود می توانیم از حضرت محمد (ص) الگوبرداری کنیم و در راه درست گام برداریم.

یکی از دانش آموزان شرکت کننده در این اجتماع گفت: این راهپیمایی رویدادی بزرگ و حماسه‌ای باشکوه و نماد وحدت و یگانگی شیعه و سنی در استان گلستان است.

فاطمه اکبری افزود: همدلی ، وحدت و انسجام بین مردم توطئه‌های دشمنان را  نقش برآب می‌ کند.

تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب؛ زمینه‌ساز وحدت مذاهب و اقوام ایرانی

وی اظهار داشت: اقشار مختلف شیعه و سنی ساکن گلستان به وحدت، امنیت، شکوه، عظمت و عزتمندی کشور می‌اندیشند.

 اجتماع بزرگ و خانوادگی امت رسول الله (ص) همزمان با هفته وحدت و با هدف نمایش انسجام و اتحاد اقوام و مذاهب ساکن گلستان امروز چهارشنبه با حضور مردم انقلابی و ولایت‌مدار گرگان برگزار شد.

مردم گرگان در این اجتماع با سر دادن شعار "پلیس انتظامی تشکر، تشکر"، "مرگ بر منافق"،"ارتشی دلاور تشکر، تشکر" و "لبیک یا حسین"در این راهپیمایی حضور یافتند.

راهپیمایان از میدان شهرداری، خیابان پاسداران، میدان ولیعصر تا میدان تالار گرگان در این مراسم حضور یافتند و این مسیرها پر از جمعیت مردم انقلابی و ولایت مدار بود.

هفته وحدت در ایران اسلامی به یک نماد و آغازگر رویه و سیاست وحدت‌گرایانه و سرمنشا اتحاد و یکی شدن همه مسلمانان دنیا است .
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha