۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84910216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزاران نوجوان آمریکایی قربانی خشونت مسلحانه در سال ۲۰۲۲

تهران- ایرنا- یک گروه ناظر بر جنایت‌های مسلحانه در آمریکا گزارش داد که بالای ۴ هزار نوجوان ایالات متحده قربانی خشونت مسلحانه در سال ۲۰۲۲ شدند که روند حاضر افزایش نگران کننده‌ای را در مقایسه با یک دهه گذشته داشته است.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، گروه «بایگانی خشونت مسلحانه» امروز با انتشار آماری نوشت که تا شب گذشته بالای ۴ هزار نوجوان آمریکایی (به تفکیک یک‌هزار و ۴۷ کشته و ۲ هزار و ۹۷۲ زخمی) قربانی استفاده از سلاح گرم در آمریکا شدند. 

به نوشته این گروه، ایالات متحده در مقایسه با سال گذشته یک ماه زودتر به این رقم رسیده است.

با نگاهی به آمار یک دهه گذشته می‌توان دریافت آمار نوجوان‌هایی که قربانی خشونت مسلحانه در ایالات متحده می‌شوند، طی یک دهه گذشته با جهش بیش از ۷۳ درصدی افزایش قابل توجهی داشته است. در سال ۲۰۱۴ تعداد نوجوانان از ۱۲ تا ۱۷ سال که بر اثر درگیری مسلحانه کشته یا زخمی شدند ۲ هزار و ۳۱۸ نفر بوده درحالیکه در ۲۰۲۲ با گذشت ۱۰ ماه از سال این رقم ۴ هزار و ۱۹ نفر است.  

یک آمار تکان دهنده دیگری که گروه دیده‌بان خشونت مسلحانه در آمریکا منتشر کرده، کشته و زخمی شدن ۸۱۹ کودک زیر ۱۱ سال در سراسر ایالت‌های آمریکا است درحالیکه در پایان سال ۲۰۲۰ این آمار نزدیک به یک‌هزار نفر بود.

با نگاهی به نقشه‌ای که تمرکز وقوع درگیری‌ها با سلاح گرم در ایالت‌های آمریکا را نشان می‌دهد، مشخص است که وقوع چنین حوادثی در شرق آمریکا بسیار بیشتر از غرب این کشور است. 

گروه مزبور مجموع حوادث خشونت مسلحانه در سراسر ایالت‌های آمریکا تا به امروز را ۳۴ هزار و ۷۲۹ مورد اعلام کرده که ۱۸ هزار و ۸۱۰ مورد آن خودکشی با سلاح گرم بوده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha