۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبر: 84910190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اتحادیه اروپا: افغانستان به فراموشی سپرده شده است

تهران - ایرنا - جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعتقاد دارد که این روزها مسایل افغانستان از چشم جهان افتاده و به فراموشی سپرده شده است و دیگر در سرخط اخبار رسانه های جهان جایی ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سایت رسمی اتحادیه اروپا، بورل اخیرا در کنفرانس سالانه سفرای خارجی مقیم کشورهای اتحادیه اروپا گفته است که دیگر مثل گذشته، کشورهای جهان به موضوعات افغانستان توجه ندارد.

این مقام اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته موضوع افغانستان، در صدر اخبار رسانه های جهان قرار داشت، تاکید کرد که هرچند هم اکنون نیز مثل گذشته، مشکلات در افغانستان پا برجاست، اما هیچ کس در موردش چیزی نمی‌گوید.

به گفته بورل، بحران‌های جدید درجهان ایجاد شده و در ظاهر امر، این گونه به نظر می رسد که با ظهور بحران های جدید، بحران‌های گذشته حل شده اند، در حالی که این طور نیست و بحران های گذشته همچون بحران افغانستان همچنان ادامه دارد.

بورل همچنین با تاکید بر اینکه جهان امروز از وضعیت دوقطبی خارج شده و به جهانی چند قطبی تبدیل شده است، اشاره کرد که مهم ترین مسئله ای که جهان امروز با آن مواجه است، مسئله رقابت چین و آمریکا به عنوان دو قدرت بزرگ است که بسیاری از مسائل جهان را تحت الشعاع قرار داده و نظم و ساختار جهانی را دستخوش تغییراتی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha