گروه‌های جهادی دامپزشکی خراسان شمالی به مناطق عشایری اعزام شدند 

بجنورد-ایرنا- رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پنج گروه جهادی از دامپزشکان همزمان با هفته دامپزشکی برای خدمات رسانی به دامداران به مناطق عشایری استان اعزام شدند.

حسن قاسمی فرد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج گروه ۲ نفره از دامپزشکان در خروجی غربی خراسان شمالی در مناطق عشایری شهرستان مانه و سملقان مستقر هستند و نسبت به واکسیناسیون دام عشایر اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون دام عشایر هم در روزهای آتی آغاز می شود و این دامداران پیش از کوچ پاییزه باید نسبت به تزریق واکسن به دام ها اقدام کنند.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، افزود: در این طرح دام عشایر علیه بیماری های آبله، تب برفکی و بروسلوز واکسینه می شوند.

قاسمی فر ادامه داد: اوایل سال ۱۴ نفر در قالب هفت گروه ۲ نفره برای خدمات جهادی دامپزشکی به مراوه تپه استان گلستان اعزام شدند.

وی توزیع مکلمل های دامی و توزیع سم را از دیگر خدمات به عشایر به مناسبت هفته دامپزشکی عنوان کرد و گفت: توزیع سموم در شهرستان های مختلف و به صورت ویژه در شهرستان مانه و سملقان انجام می شود و ۶۷۰ لیتر سم میان آنان توزیع می شود.

قاسمی فر افزود: همچنین مکمل دامی به میزان ۶ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در شهرستان های مختلف میان عشایر توزیع خواهد شد که این اقدام به صورت ویژه در شهرستان مانه و سملقان انجام می شود.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: خدمات رسانی دامپزشکی به عشایر در آستانه کوچ عشایر در هفته دامپزشکی رایگان است.  

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان حدود سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha