پورسلمان: در بخش تیمی خوب بودیم/ برای تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتر در فلوره‌ و اپه‌ انگیزه گرفتیم

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه در بخش تیمی مسابقات امیدهای آسیا عملکرد خوبی داشتیم گفت: برای تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتر در اسلحه‌های‌ فلوره‌ و اپه‌ انگیزه‌ گرفتیم.

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد نمایندگان ایران در مسابقات شمشیربازی کمتر از ۲۳ سال قهرمانی آسیا که به میزبانی کویت برگزار شد، تصریح کرد: در مسابقات انفرادی که به مدت سه روز برگزار شد، اقبال چندان خوبی نداشتیم.

وی افزود: در انفرادی اسلحه سابر عملکردی که انتظار می‌رفت ارائه نشد و در اپه‌ هم یک نفر ما به جمع هشت نفر رسید. متاسفانه رضایی نیز به دلیل صادر نشدن روادید کویت از حضور در مسابقات بازماند. در دختران نیز ریحانه رضایی نیز به همین دلیل نتوانست در مسابقات شرکت کند.

وی تصریح کرد: در مجموع در بخش انفرادی نتایج مدنظر به دست نیامد اما در تیمی که به مدت ۲ روز انجام شد. فلوره‌ بانوان خیلی خوب ظاهر شد و هند را ۴۵ بر ۲۳ شکست دادیم و مدال برنز این بخش را برای اولین بار در طول تاریخ شمشیربازی بانوان کسب کردیم. این مدال به ما انگیزه می‌دهد تا در فلوره‌ بیشتر کار کنیم.

پورسلمان در خصوص تیم فلوره‌ مردان گفت: در این بخش با چین تایپه‌ روبه‌رو شدیم که بازیکن آنها در انفرادی قهرمان شد و شمشیرباز بسیار آماده‌ای‌ بود. تا امتیازات پایانی‌ نیز رقابت نزدیک بود اما یک بازیکن ما نتیجه را عقب انداخت، در نهایت این بخش نیز به ما امید داد که در فلوره‌ مردان هم بیشتر کار کنیم.

وی ادامه داد: در اپه‌ مردان و زنان در هشت تیم، بازی را به هنگ‌کنگ‌ واگذار کردیم. در سابر بانوان مدال برنز گرفتیم که نتیجه خوبی است، در سابر مردان هم برنز را به دست آوردیم که البته انتظارمان‌ بیشتر بود.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: با توجه به نگاه کلی ترکیب تیم، در اسلحه اپه‌ ۲ نفر از تیم‌ جوانان‌ در ترکیب هستند که همراه با رضایی‌ می‌توانند به ترکیب بزرگسالان تزریق شوند تا نگاه ویژه‌ای‌ به اسلحه اپه‌ در بزرگسالان داشته باشیم. حتی در بخش تیمی می‌توانیم برای المپیک آینده نیز سرمایه‌گذاری‌ کنیم. فلوره‌ هم نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد.

وی عنوان کرد: حضور در کمپ روسیه و شرکت در مسابقات این کشور را در برنامه داریم. حضور در تورنمنت ماراتن‌ فلوره‌ پاریس هم در برنامه است که در تلاشیم با پیدا کردن حامی مالی اختصاصی برای اسلحه فلوره‌ تیم‌ را اعزام کنیم.

پورسلمان در مورد وسایل موردنیاز از جمله اسلحه‌های مختلف گفت: در این زمینه رایزنی کردیم چراکه وسایل ما بسیار فرسوده است و برای میزبانی جام‌جهانی تهران نیاز به وسایل جدید داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha