۲ پروژه جاده ای و ریلی کرج با کمک دولت  تکمیل می شود

کرج – ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد: در نشستی با حضور معاون اجرایی رییس جمهور، مقرر شد دولت برای تکمیل ۲ پروژه بزرگراه شمالی و قطار شهری کرج به کمک مدیریت شهری این کلانشهر بیاید.

به گزارش ایرنا ، علی قاسمپور شامگاه سه شنبه در نشست شورای اسلامی شهر کرج افزود: برای تسریع در تکمیل این پروژه با اهمیت هفته گذشته نشست ویژه با حضور معاون اجرایی رییس جمهور در تهران برگزار شد.

وی بیان داشت : طبق برآورد شرکت مشاور پروژه  تاکنون ارزش املاک مسیر بزرگراه شمالی کرج ۲ هزار میلیارد تومان و اجرای  این پروژه چهارهزارو۲۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرج  گفت : این پروژه کارکرد ملی دارد و باید بخش عمده اعتبارات از بودجه کشور تامین شود.

قاسمپور بیان داشت : پیرو سفر فروردین ماه رییس جمهور به استان البرز ، هفته گذشته نشست ویژه با حضور دکتر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور در خصوص تعیین تکلیف بزرگراه شمالی  و قطار شهری کرج برگزار شد.

وی اظهار داشت : دراین نشست قرار شد ۵۰ درصد بودجه مورد نیاز بزرگراه شمالی کرج توسط دولت و ۵۰ درصد مابقی توسط شهرداری کرج پرداخت شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : قرار است با تامین بودجه ، این پروژه در کمتر از یکسال به طول کامل بهره برداری شود.

وی اظهار داشت : دراین نشست همچنین برای تکمیل پروژه قطار شهری کرج ، تخصیص اعتبار و احداث محل نگهداری تجهیزات  قطار شهری در دانشگاه خوارزمی حصارک کرج تصمیم گیری شد.

قاسمپور گفت :   تملک زمین مورد نیاز محل نگهداری تجهیزات قطار شهری کرج قرار است با حضور وزیر علوم ، تحقیقات وفناوری مورد بررسی قرار گیرد.

 ۲ پروژه جاده ای و ریلی کرج با کمک دولت  تکمیل می شود

   وی بیان داشت : درنشست مشترک با حضور معاون اجرایی رییس جمهور مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۲  اعتباری معادل ۷۵۰ میلیارد تومان برای خرید  ۶ رام قطارتوسط  وزارت کشورتخصیص یابد و ۶۰۰ میلیارد تومان  توسط سازمان برنامه و بودجه در قالب برنامه بودجه ملی یا استانی تزریق شود.

همچنین  مقرر شد یک هزارو ۶۵۰  میلیارد تومان اوراق مشارکت تا پایان سال ۱۴۰۳ برای کمک به قطار شهری  کرج در نظر گرفته شود که صورت جلسه آماده شده و ابلاغ می شود که نیاز به پیگیری دارد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به انتخاب شهردار جدید برای کرج  افزود:  فصل کار و تلاش به دور از حواشی و پرداختن به خارج از متن واقعی که مردم انتظار دارند در کرج  شروع خواهد شد .

وی ادامه داد: کار مدیریت شهری کرج مبتنی بر صداقت ، شهامت و شجاعت برنامه ریزی خواهد شد و آنچه از شهردار منتخب انتظارمی رود این است  کهبرای خدمت صادقانه به مردم تمام تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی گفت : قطعا رویکرد شورا و شهرداری مبتنی بر احترام متقابل و پرداختن به وظایف قانون است و خارج از این نه وظیفه  شورا است  و نه شهرداری.

قاسمپور تاکید کرد:  مدیران شهرداری  و اعضای شورا شهر کرج به دور از تفرقه برای ارتقای سازمانی مدیریت شهری تلاش کنند و پرداختن به موضوعات اصلی باید محور فعالیت ها قرار گیرد.

وی گفت : شورای ششم شهر کرج در بعضی از موارد مظلوم واقع شده اما با تمام توان و انگیزه مثل روزهای اول پس از انتخابات آماده خدمت رسانی به مردم هستیم.

وی اظهار داشت :  شورای شهر کرج  ۱۸ پروژه عمرانی طی ۱۴ ماه گذشته به مردم تقدیم کرد اما  به این موضوع در بعد اطلاع رسانی به خوبی پرداخته نشد.

وی افزود: هر ۲۳ روز یک پروژه به مردم تقدیم شده است  و نباید مدیریت شهری کرج را ناکارآمد جلوه داد.

قاسمپور تاکید کرد: ایجاد فضای همدلی و اتحاد محوری ترین برنامه شورا و شهرداری کرج برای خدمت صادقانه به شهروندان است تا رضایت آنان حاصل شود ضمن آنکه از نقادی دلسوزانه کنشگران اجتماعی استقبال می کنیم.

تصویب لایحه تصویب اختیار به شهردار منتخب کرج

نایب رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه این نشست گفت : لایحه ۲ فوریتی تصویب اختیار به سرپرست جدید شهرداری کرج در این شورا به تصویب رسید.

عمار ایزد یار افزود: جلسه امروز با حضور سرپرست جدید و شهردار منتخب حاضر کرج برگزار شد ضمن آنکه طی لایحه ۲ فوریتی موضوع تفویض اختیار به سرپرست شهرداری داده شد.

وی بیان داشت :  در راستای تسهیل  ساخت مسکن در کرج لایحه خوش حسابی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و شهروندان تا پایان آذر ماه از این لایحه می توانند بهره مند شوند.

وی افزود:  موضوع دیگر املاک اشخاصی بود که در حوزه تغییر کاربری و موضوعات تراکمی مطرح شد که به تصویب رسید و در راستای تعامل و امکان ایجاد شرایط برای دستگاه های خدمات رسان با احداث ترانس و کابینت ایستگاه فشار قوی گاز در پارک خانواده کرج  موافقت شد تا در فصل سرما شاهد کاهش فشار گاز نباشیم.

پروژه بزرگراه شمالی کرج به طول حدود ۱۸ کیلومتر در امتداد آزاد راه شهید همت از سال ۹۵ عملیات آن آغاز شده و اکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با افتتاح این پروژه ترافیک ورودی شرقی کلانشهر کرج روان سازی خواهد شد.

همچنین خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۸۵ آغاز شده که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط ریلی حفاری شده است.

قرار است قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کیلومتر امسال به بهره برداری برسد.

رییس جمهور ۱۸ فروردین ماه امسال به همراه هیات دولت به استان البرز سفر کرد که دراین سفر احداث و تکمیل ده ها پروژه عمرانی تصویب شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha