۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۰:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84909917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت وگوی وزیران دفاع ترکیه و روسیه درباره تحولات سوریه و اوکراین

تهران- ایرنا- منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، وزیران دفاع ترکیه و روسیه در تماس تلفنی درباره تحولات سوریه و اوکراین صحبت کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در گفت وگو با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه بر لزوم آتش‌بس بین روسیه و اوکراین برای پایان یافتن تلفات انسانی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این گفت وگو تحولات مربوط به روند موفقیت آمیز حمل و نقل غلات (طبق توافق استانبول) مورد توجه قرار گرفت.

وزیر دفاع ترکیه همچنین بر آمادگی همیشگی ترکیه برای انجام آنچه که برای تامین صلح در منطقه مسئولیت دارد، تاکید کرد و گفت که کشورش مشتاق است تا در زمینه کمک‌های بشردوستانه انواع حمایت‌ها را انجام دهد.

پیش تر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با اعلام اینکه آنکارا مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه است، خواستار برقراری آتش بس فوری میان مسکو و کی‌یف شده بود.

وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود: آنکارا با تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه مخالف بوده و معتقد است که گسست روابط میان غرب و روسیه همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی همچنین خواستار آتش‌بس میان روسیه و اوکراین در اسرع وقت شد و اضافه کرد که تضمین آتش بس قابل دوام و صلح عادلانه برای اوکراین ضروری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha