۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84909827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجلی وحدت شیعه و سنی با گذشت خانواده مقتول

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۱
کد خبر: 84909827
تجلی وحدت شیعه و سنی با گذشت خانواده مقتول

خرم‌آباد -ایرنا- در گرامیداشت هفته وحدت با گذشت یک خانواده مقتول در دلفان لرستان یک قاتل از شهرستان چابهار از قصاص رهایی یافت و جلوه ای با شکوه از وحدت شیعه و سنی به تماشا گذاشته شد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان ،رییس کل دادگستری لرستان و جمعی از علمای اهل تسنن در روستای گاوبازه شهرستان دلفان آئین خون صلح برگزارشد و خانواده مقتول مرحوم عظم علی صادقیان از حق قانونی خود مبنی بر قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در این آئین با قدردانی از خانواده مقتول، این اقدام را اقدامی ماندگار و تاریخی دانست وگفت: این خانواده نجیب،مذهبی و صادق با این اقدام ارزشمند خود گامی درجهت وحدت ‌شیعه و برادران اهل تسنن برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی افزود: یک خانواده محب علی و معصومین (ع) وقتی فردی از اهل سنت مرتکب قتل می شود در حالیکه تمام مراحل قانونی برای قصاص آماده است فقط بخاطر رضای خدا و بدون دریافت وجهی در راستای توصیه های مقام عظمای ولایت مبنی بر وحدت شیعه و سنی از حق قانونی خود که قصاص است می گذرد.

وی با بیان اینکه دشمنان  با توطئه های خود سعی در ایجاد اختلاف میان شیعیان و برادران اهل تسنن دارند و می خواهند  وحدت آنان را خدشه دار کنند تاکید کرد: دشمنان بدانند این وحدت آسیب نخواهد دید.

وی ادامه داد: با وحدت شیعه و سنی می توانیم قله های پیشرفت را طی و توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

رئیس کل دادگستری لرستان نیز در این آیین با بیان اینکه مردم لرستان و دلفان، اهل گذشت، شکیبایی، احسان و مهربانی هستند از تلاش های معتمدان، ریش سفیدان، روحانیون و افراد صاحب نفوذ در ایجاد برقراری صلح و سازش در ۶۱پرونده قتل عمد در سه سال گذشته در لرستان  قدردانی کرد.

محمد رزم با بیان اینکه خون صلح در میان روستائیان و عشایر قدمتی دیرینه دارد آنرا از ویژگی های برجسته مردم لرستان دانست.

وی افزود: اقدام ارزشمند خانواده مقتول مرحوم عظم علی صادقیان در جلوگیری از قصاص قاتل فرزند خود که اهل چابهار بوده قابل تحسین است.

رئیس کل دادگستری لرستان، سیاست محوری رییس قوه قضاییه را صلح و سازش دانست وگفت:صلح و سازش یکی از محورهای سند تحول قضایی است که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است.

این قتل در سال ۹۶در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد که  در جریان آن مرحوم عظم علی صادقیان  از اهالی روستای کاوبازه دلفان بوسیله فردی بنام مهرزاد باستانی فرد به قتل رسید.

 درآئین خون صلح، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، امام جمعه نورآباد رییس کل دادگستری و تعدادی از امامان جمعه و علمای اهل تسنن استان های کرمانشاه و کردستان، بزرگان طوایف و ریش سفیدان شهرستان دلفان حضور داشتند.

در پایان این مراسم از خانواده مقتول قدردانی شد،مسئولان استانی و علمای شیعه و سنی درکنار هم فریاد وحدت و شعار مرگ بر آمریکا سردادند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha