بندر نوشهر دارای شناور لایروب ۱۰۰۰ مترمکعبی موتوردار می شود

نوشهر - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از آغاز ساخت یک فروند شناور لایروب ۱۰۰۰ مترمکعبی موتوردار برای بندر نوشهر خبر داد و گفت: قرار ساخت این لایروب با شرکت صنایع دریایی صدرا منعقد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، محمدتقی انزان پور گفت: این شناور قابلیت انجام عملیات لایروبی در همه مناطق دریای خزر را خواهد داشت و با بهره برداری از آن مشکلات ناشی از رسوب گذاری و لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بنادر نوشهر و فریدونکنار مرتفع خواهد شد. 

انزان پور تصریح کرد: این لایروب با مشخصات فنی (طول ۷۰ متر، عرض۱۲/۵ متر، عمق ۴/۵ متر، آبخور۳/۷ متر، سرعت ناوبری هشت گره دریایی، حجم هاپر؛ ۱۰۰۰ متر مکعب، اماکن زیست؛ ۱۲ نفر، مجهز به ۲ بیل مکانیکی و سیستم رانش، شافت و پروانه) با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی طراحی و ساخته خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران  یادآور شد: این پروژه طی ۲ سال اجرایی خواهد شد و همه مراحل طراحی و ساخت شناور لایروب با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی و اتکا به دانش فنی داخلی در شمال کشور (سایت شرکت صدرا) انجام خواهد شد.

در زمان حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت نوشهر با دارا بودن ۲ بندر تجاری (نوشهر - فریدونکنار ) علاوه بر فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و نفتی ، مسئولیت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی از رامسر غربی ترین خطه مازندران تا ساری در زمینه حفاظت و ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات دریایی، حفظ محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی دریا، ایمنی آبراه دریایی ، رعایت و اعمال کنوانسیون های بین المللی در مدیریت امور بندری و دریایی، برگزاری آزمون های تخصصی، صدور گواهینامه های شایستگی برای خدمه شناورهای تجاری و صیادی و شناسنامه های دریانوردی، ثبت و بازرسی کلیه شناورها و صدور گواهینامه های مربوطه و کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها و شناورها بر عهده دارد.

بندر نوشهر با قدمتی حدود ۹۰ سال و مساحت حدود ۸۸  هکتار دارای ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی،  از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ تن در سال را دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha