فرماندار: ۴۲ واحد نانوایی متخلف در مراغه اخطار کتبی دریافت کردند

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: طی هفته‌های اخیر و با محدودتر شدن عرضه نان در این شهرستان، ۴۲ مورد تذکر کتبی به نانوایی‌های متخلف ابلاغ شد.

«داود اسدیان» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشکیل پرونده برای واحدهای متخلف در بخش آرد و نان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در این مدت ۲ باب نانوایی متخلف به دلیل تخلف پلمب، یک واحد قطع سهمیه و یک واحد متخلف نیز با نصب بنر و تشکیل پرونده تعزیراتی مواجه شد.

وی ادامه داد: برخورد با نانوایی‌های متخلف این شهرستان در راستای تسهیل دسترسی شهروندان به نان مورد نیاز خود تشدید شده و گروه‌های مشترک کارگروه آرد و نان  متشکل از نمایندگان فرمانداری، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، صمت، غله و بسیج به صورت مستمر بر فعالیت واحدهای نانوایی این شهرستان نظارت می‌کنند.

فرماندار مراغه اظهار داشت: افزایش تعداد بازرسان از ۲ نفر به ۳۰ نفر، افزایش ۸۰ تنی سهیمه آرد شهرستان، آغاز فعالیت ۱۰ نانوایی در نوبت بعدازظهر، کنترل مبادی خروجی شهر و ابلاغ نامه اخطار به صاحبان نانوایی‌ها جزو مصوبه‌های قرارگاه تنظیم بازار نان پس از بروز مشکل در عرضه این ماده غذایی بوده است.

اسدیان اضافه کرد: دولت در این شهرستان ۳۷ میلیارد تومان یارانه آرد پرداخت می‌کند تا مردم بتوانند این نعمت ارزشمند را با قیمتی مناسب تهیه کنند اما هرازچندگاهی مشکل عرضه نان در شهرستان تکرار می‌شود.

به گزارش ایرنا ۲۴۰ نانوایی لواش‌پز در مراغه فعال است اما هرازچندگاهی عرضه نان در این شهرستان ۲۶۰ هزار نفری محدود می‌شود که به عقیده کارشناسان نشتی آرد به دلیل اختلاف قیمت از عوامل اصلی این محدودیت به شمار می‌رود؛ اختلاف قیمتی که به گفته مسئولان برای هر کیسه آرد ۴۰ کیلویی در زمان حاضر به ۶۲۰ تا ۶۳۰ هزار تومان می‌رسد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha