وزارت دفاع روسیه: "حملات دقیق موشکی" به زیرساخت‌های اوکراین ادامه دارد

تهران- ایرنا- پس از حملات موشکی روز گذشته روسیه به کی‌یف و شهرهای اطراف آن، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که حملات دقیق موشکی مسکو به زیرساخت‌های انرژی اوکراین ادامه دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اسپوتنیک،‌ «ایگور کوناشنکوف» در سخنانی تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با استفاده از سلاح‌های دقیق و دور برد هوایی و دریاپایه به حملات گسترده خود به مراکز کنترل و فرماندهی نظامی و سیستم تامین انرژی اوکراین ادامه دادند.

ساعاتی پیش، رسانه‌های اوکراینی از شنیده شدن صدای آژیر هشدار سراسری و وقوع انفجارهای متعدد در مناطق مختلف این کشور از جمله کی‌یف، اودسا، وینیتسا، ریونه، کریوی روگ، ژیتومیر، خملنیتسکی، نیکولایف، دنپروپتروفسک، زاپروژیه و لویو خبر دادند.

این انفجارها در برخی نقاط با قطعی برق نیز همراه بود.

امروز دومین روز پیاپی بود که روسیه زیرساخت‌های انرژی و مراکز ارتباطی نظامی اوکراین را هدف قرار می‌داد.

بنا بر این گزارش، ارتش روسیه در پاسخ به حمله تروریستی روز شنبه اوکراین به پل کریمه و سایر اقدامات تروریستی رژیم کی‌یف در گذشته، حملات موشکی دقیقی را به زیرساخت‌ها، ارتباطات نظامی و پست‌های فرماندهی اوکراین آغاز کرده است.

وزارت دفاع روسیه: "حملات دقیق موشکی" به زیرساخت‌های اوکراین ادامه دارد

حدود ساعت ۶ صبح روز شنبه یک کامیون باری در بخش بزرگراهی پل کریمه منفجر شد. این انفجار، به آتش سوزی در هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت کریمه در حال حرکت بود، منجر شد و تردد را در مسیر ریلی و جاده‌ای برای ساعت‌ها مختل کرد. پل «کرچ» نماد الحاق کریمه به روسیه تلقی می‌شود.

روز یکشنبه ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه، این انفجار را تروریستی خواند و هدف آن را تخریب زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی روسیه اعلام کرد. رئیس کمیته تحقیقات روسیه نیز اوکراین را عامل این حمله دانسته و گفته بود که سرویس‌های ویژه اوکراین، در طراحی و اجرای این حمله تروریستی دست داشتند.

همچنین «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه پس از این سخنان پوتین، گفته بود: باید حمله تروریستی اوکراینی‌ها را با کشتن‌ تروریست‌ها پاسخ دهیم.

صبح روز دوشنبه حمله هوایی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین در کی‌یف و چندین شهر  اطراف آن آغاز شد که خسارات زیادی را برای اوکراینی‌ها به دنبال داشت. رییس‌ جمهوری روسیه ساعاتی پس از این حملات تاکید کرده بود که حملات موشکی به زیرساخت‌های اوکراین در پاسخ به چندین مورد از اقدامات ترورستی اوکراینی‌ها و نه فقط حمله شنبه به پل کرچ کریمه بوده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha