۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84909410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید ناکافی، سد راه استقلال نظامی اروپا

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 84909410
تولید ناکافی، سد راه استقلال نظامی اروپا

تهران – ایرنا – نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت که ناتوانی کارخانجات تسلیحاتی اروپایی در تولید تجهیزات و جنگ افزار، استقلال نظامی اروپا را با اما و اگر روبرو کرده است.

به گزارش ایرنا، در گزارش روز سه شنبه تارنمای نشریه پولیتیکو با اشاره به معطل ماندن سفارش های دفاعی کشورهای اروپایی، آمده است: میلیاردها دلار به بودجه دفاعی کشورهای اروپایی اختصاص یافته ولی کارخانجات دفاعی این قاره قادر به تامین سفارش ها و تحویل به موقع این درخواست ها  در زمان جنگ نیستند.

به نوشته این نشریه، همزمان با اوجگیری تهدیدهای روسیه، تلاش های کشورهای اروپایی برای افزایش بودجه بخش دفاعی نشان داد که صنایع دفاعی این قاره بر خلاف دوران صلح قادر به تامین جنگ افزار نیستند. خرید کالاهای نظامی بسیار پیشرفته از تولیدکنندگان اروپایی می تواند سالها به طول انجامد و برخی از جنگ افزارهای پیشرفته را تنها می توان از تولیدکنندگان خارج از این قاره تهیه کرد.

به بیان ساده، گلوله، جنگ افزار و سامانه های پیشرفته کافی برای تحویل به کشورهای عضو اتحادیه موجود نیست. از زمانی که جنگ روسیه و اوکراین در فوریه گذشته آغاز شد، ۲۷ کشور عضو ۲۳۰ میلیارد یورو به نوسازی ارتش های خود اختصاص دادند.

این گزارش می افزاید: تهاجم روسیه تنها دلیل این افزایش بودجه نیست و قدرتهای اروپایی برای محافظت از مرزهای این قاره به دنبال کاهش اتکا به ارتش آمریکا و صنایع دفاعی آن هستند. لشگرکشی روسیه، تهدیدهای هسته ای و خرابکاری در لوله های گاز ماهیت بومی این تهدیدها را برجسته کرده است.

براساس این گزارش، شرکت های دفاعی اروپا در واکنش به فوران تقاضا تلاش می کنند تا تولید خود را افزایش داده و توانمندی خود را ارتقا دهند. با این وجود، هنوز بسیاری از قراردادهای کشورهای اروپایی روانه کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی و آمریکا می شود.

نیازمندی های دفاعی اروپا فراوان است و از تجهیزات مخابراتی گرفته تا به روزرسانی ابرازهای جاسوسی و شناسایی را در بر می گیرد. در همین حال، مناطق مختلف اروپا با آسیب پذیری های متفاوتی روبرو هستند که لازمه آن اتخاذ راهبردهای گوناگون در زمین، هوا، دریا و فصای سایبری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha