۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبر: 84909408
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده ویژه آمریکا با فعالان افغان در ترکیه دیدار کرد

تهران- ایرنا - توماس وست نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با فعالان سیاسی و مدنی افغان در ترکیه دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری جمهور، توماس وست شب گذشته در حساب کاربری توییتر خود نوشت از چند روز گذشته  در آنکارا با طیف وسیعی از فعالان سیاسی و مدنی افغانستان دیدار و از آنان مشاوره دریافت کرده است.

نماینده ویژه آمریکا افزود هدف این گفت وگوها را بررسی جامعه هزاره و تلفات غم‌انگیز جوانان و زنان، کاهش فضا برای خبرنگاران و رسانه‌ها عنوان کرد.  

وی همچنین تاکید کرد همه افراد و گروه ها  خواستار گفتگوی ملی هماهنگ در مورد آینده افغانستان شدند.  

نماینده ویژه آمریکا در پایان گفت: «من از افغان‌ها، چه در داخل و چه در خارج از افغانستان درخواست می کنم که سازماندهی داشته باشند و با یک صدا با جامعه خود و با طالبان در مورد آینده‌ای روشن‌تر برای فرزندان و خانواده‌های خود صحبت کنند. » 

پس از انتشار گزارش سی‌ان‌ان، یک منبع معتبر منسوب به طالبان در کابل نیز تأیید کرد نمایندگان بلندپایه‌ افغانستان و آمریکا شنبه گذشته در دوحه قطر گفت‌وگوهای مفصل و رو در رو داشته‌اند.

منابع آگاه اعلام کردند که در این گفت‌وگوها نمایندگان بلندپایه‌ وزارت‌های امور خارجه و دفاع همراه با نمایندگان اداره اطلاعات، با همتایان آمریکایی خود شرکت داشتند. یافتن راه حل برای اختلاف‌ها از طریق گفت‌وگوهای مستقیم به جای بدگمانی‌ها و اتهام‌ها به یکدیگر، هدف اصلی این گفتگوها خوانده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha