نخستین مرکز سلامت و توانمندسازی نوجوانان دختر در خراسان رضوی افتتاح شد

مشهد- ایرنا- نخستین مرکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوان ۹ تا ۱۹ سال خراسان رضوی با حضور رییس دفتر یونیسف در ایران، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مسوولان در مشهد راه اندازی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی روز سه شنبه در آیینی که به همین مناسبت در مشهد برگزار شد گفت: این دفتر با همکاری مشترک دفتر یونیسف در ایران، ستاد مبارزه با موادمخدر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی و سازمانهای مردم نهاد راه اندازی شده و تامین اعتبار این مرکز برعهده یونیسف است.

محمدحسین صالحی افزود: خراسان رضوی دومین استان در کشور است که مرکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوان در آن راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعیت هدف این مرکز، دختران در معرض آسیب هستند که از طریق آموزش و پرورش، بهزیستی و تیمهای سیار خود مرکز، به این مرکز هدایت می شوند و در صورت نیاز به حمایت به دستگاههای حمایتی هم معرفی می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت:در این مرکز همچنین خدمات مشاوره پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارتهای زندگی، آموزش قدرت حل مساله و آموزش نه گفتن به دختران نوجوان آموزش داده می شود.

صالحی افزود: تمام خدمات این مرکز به صورت رایگان ارائه می شود و در تلاش هستیم که ظرفیت این مرکز را توسعه دهیم.

تقدیم چهار هزار شهید برای مبارزه با مواد مخدر

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر هم در این آیین گفت: مساله اعتیاد یک موضوع جهانی و یک مساله انسانی است و جمهوری اسلامی ایران بر اساس باورهای دینی و انسانی به این موضوع نگاه می‌کند.

علیرضا کاظمی با بیان این که ایران اسلامی دست کم چهار هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است افزود: برای مبارزه با این بلای خانماسوز نیازمند حمایتهای ویژه و بیشتر بین‌المللی هستیم.

وی ادامه داد: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، مردمی سازی و توسعه مشارکتها در این حوزه است.

اولویت با پیشگیری از اعتیاد است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت:بسیاری از باندهای مواد مخدر می‌خواهند از خراسان رضوی به عنوان معبر ارسال مواد خود به دیگر کشورها استفاده کنند اما ما با تقدیم شهدای بسیار در این راه مبارزه می‌کنیم.

سید هادی طباطبایی افزود:در مقابله با مواد مخدر در چهار عرصه مبارزه، پیشگیری، درمان و توانمندسازی در حال فعالیت هستیم و از توان سازمانهای مردم نهاد هم استفاده می‌کنیم.

مرکز سلامت و توانمندسازی نوجوانان دختران در بلوار امامت ۲۲ مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha