۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84909312
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افت شاخص بورس در بازارهای اروپایی پس از تحولات جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- شاخص بورس در بازارهای اروپایی امروز سه‌شنبه ضمن تداوم نگرانی‌ها از رکود اقتصاد جهانی و اعمال سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی، بر اثر تحولات اخیر جنگ اوکراین با افت قابل توجه روبرو شد.

به گزارش ایرنا، شبکه سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که شاخص استاکس که نشان دهنده شاخص ۶۰۰ شرکت سرمایه گذاری در ۱۷ کشور اروپایی است در معاملات اولیه امروز ۰.۸ درصد سقوط کرد درحالیکه دیگر شاخص‌های اصلی نیز در وضعیت منفی قرار داشتند.

به نوشته این شبکه آمریکایی، در کنار نگرانی از افزایش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی و تاثیر آنها بر رشد اقتصادی، بازارهای اروپا پس از وقوع چندین انفجار در کی‌یف پایتخت اوکراین تحولات مربوطه را با دقت رصد می‌کنند.

بازارهای جهانی منتظر انتشار نرخ تورم آمریکا در روز پنجشنبه هستند. از سوی دیگر نیز شاخص بازار سهام آمریکا در روز گذشته سقوط کرد و شاخص نزدک در دو سال اخیر به کمترین میزان خود رسید درحالیکه سهام شرکت‌های فناوری به علت بالا رفتن نرخ‌های بهره همچنان بیشترین ضربه را از وضعیت بازار متحمل می‌شوند. 

بانک مرکزی انگلیس امروز سه‌شنبه بمنظور بازگرداندن نظم به بازار اوراق قرضه کشور، از گسترش عملیات خرید اضطراری این اوراق خبر داد. از سوی دیگر لیز تراس نخست وزیر انگلیس به تازگی برنامه اقتصادی دولت را بر پایه کاهش مالیات میلیاردرها و کسر کمک هزینه اقشار کم درآمد ارائه کرده است. این برنامه با واکنش شدید بازار مالی مواجه و منجر به سقوط ارزش پوند به پایین ترین حد در چهار دهه گذشته شد. در همین پیوند بانک مرکزی انگلیس از احتمال جهش نرخ بهره بین بانکی تا سه برابر شاخص کنونی خبر داد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha