۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84909297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت نیروهای مسلح اوکراین در واکنش به حملات روسیه

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت: یک روز بعد از حملات تلافی جویانه روسیه به اوکراین ولودیمیر زلنسکی وعده داده که نیروهای مسلح خود را تقویت خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: انتظار می رود ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بعد از این حملات که به کشته شدن ۱۹ نفر منجر شد، از سران گروه هفت درخواست کند با ارسال کمک های تسلیحاتی فوری به این کشور کمک کنند.

سران گروه هفت در جلسه امروز سه شنبه خود درباره موضوع اوکراین مذاکره می کنند و انتظار می رود درخواست کی یف را برای در اختیار نهادن سامانه دفاع هوایی بررسی کنند.

روسیه گفته به کمک های بیشتر غرب به اوکراین پاسخ خواهد داد.

زلنسکی در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت ما هر کاری را برای تقویت نیروهای مسلح خود انجام خواهیم داد تا میدان جنگ را برای دشمن دشوارتر کنیم. 

رویترز نوشت تا صبح سه شنبه ۳۰۱ محل سکونت در مناطق کی یف، لویو، سامی، ترنوپیل و خملنیتسکی بدون برق بوده اند.

اوکراین به دلیل قطع برق صادارت برق به مولداوی و اتحادیه اروپا را متوقف کرده است. این در حالیست که قاره اروپا هم اینک نیز با افزایش قیمت برق مواجه است که فعالیت های صنعتی را با مشکل مواجه کرده است.

رویترز نوشت: انتظار می رود سران گروه هفت همچنین به بلاروس متحد نزدیک روسیه درباره دخالت نزدیک تر در جنگ هشدار دهند. بلاروس گفته نیروهایش را به همراه نیروهای روسی به نزدیک مرز اوکراین اعزام می کند. وی گفته  این اقدام را به تلافی تهدید قریب الوقوع کی یف و متحدان غربی اش  برای بلاروس انجام می دهد.

آناتولی آنتانوف سفیر روسیه در آمریکا هشدار داده که کمک بیشتر غرب به اوکراین خطر جنگ گسترده تر را تشدید می کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن با زلنسکی صحبت کرده و متعهد شده است که «سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته» را در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، پیش از نشست روز دوشنبه مجمع عمومی، حملات اخیر را «تشدید غیرقابل قبول جنگ» توصیف کرد.

«واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در این نشست مستقیماً به حملات موشکی نپرداخت، اما از الحاق مناطق اوکراین به کشورش دفاع کرد و گفت که هدف «حفاظت از برادران و خواهران خود در شرق اوکراین» است.

به گزارش ایرنا، روز دوشنبه حملاتی در چندین شهر در سراسر اوکراین از جمله حملات نادر به کی یف و منطقه غربی لویو گزارش شد.

به دنبال ادامه درگیری ها کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که برلین اولین سری از چهار سامانه دفاع هوایی IRIS-T SLM را ظرف چند روز به اوکراین تحویل می دهد.

استفن هبستریت سخنگوی دولت آلمان به خبرنگاران گفت: اولاف شولتز صدراعظم آلمان قبلاً تلفنی با زلنسکی گفت و گو کرده و به او در خصوص همبستگی آلمان و سایر کشورهای گروه هفت اطمینان داده است.

به گفته هبستریت، گروه هفت مذاکرات را از طریق لینک ویدئویی در ساعت ۲ بعد از ظهر (۱۲۰۰ به وقت گرینویچ) روز سه شنبه آغاز و زلنسکی در ابتدای این نشست شرکت خواهد کرد.

لامبرشت افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید برای محافظت از امنیت مشترک کشورهای عضو در برابر اقدامات بالقوه روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور اقدامات بیشتری انجام دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha