دریادار تنگسیری: امنیت کشورمان را با هیچ موضوعی عوض نمی‌کنیم

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما امنیت کشورمان را با هیچ موضوعی عوض نمی‌کنیم و هر کس بخواهد خدشه‌ای به امنیت ما وارد کند با پاسخ قاطع و پشیمان کننده جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، همزمان با فرا رسیدن روز نیروی دریایی سپاه، وابستگان نظامی سفارتخانه‌های مقیم تهران با دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار دریادار تنگسیری ضمن خوشامدگویی و آرزوی سلامتی و موفقیت برای اعضای وابسته نظامی سفارتخانه‌های مقیم تهران گفت: امروز به همت مجاهدت رزمندگان دریادل نیروهای دریایی ارتش و سپاه و اعمال اشراف هوشمند اطلاعاتی، کنترل و رصد لحظه‌ای، ثبات و امنیت مطلوبی در خلیج‌فارس و دریای عمان برقرار شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با زنده نگه داشتن یاد و خاطره سردار شهید نادر مهدوی و سرداران شهید همراهش گفت: سردار شهید مهدوی و همرزمانش با مظلومیت و برای دفاع از وطن به شهادت رسید و کاری که این شهید والامقام و همرزمانش در ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶ هجری شمسی انجام دادند بسیار قابل تجلیل و تکریم است چرا که با مقاومت و اقتدار در مقابل هجوم مذبوحانه دولت تروریست‌پرور آمریکا ایستادند و هیمنه پوشالی ارتش آمریکا را تحقیر و خرد کردند.

دریادار تنگسیری با اشاره به پیام همیشگی جمهوری اسلامی مبنی بر برقراری صلح و دوستی متقابل میان کشورها عنوان کرد: شروع به حمله و هجوم هیچگاه در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران جایی نداشته و همیشه جمهوری اسلامی صلح و دوستی با ملت‌ها و دولت‌های همسایه را در دستور راهبردی خود داشته است ولی اگر کسی بخواهد از این رویه دوستی و برادری سوء استفاده کند با همان رویه و همان سطح با او برخورد می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما امنیت کشورمان را با هیچ موضوعی عوض نمی‌کنیم و هر کس بخواهد خدشه‌ای به امنیت ما وارد کند با پاسخ قاطع و پشیمان کننده جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.

دریادار تنگسیری با تبیین موضوع خودکفایی و خوداتکایی جمهوری اسلامی در تأمین تجهیزات نظامی، با تربیت نیروهای جوان متعهد و دانشمند گفت: همه تجهیزات مورد نیاز مأموریت‌های نظامی توسط همین جوانان دانشمند طراحی و تولید می‌شوند به گونه‌ای که اصلأ نیازی به وارد کننده خارجی نداریم و کاملا در این حوزه مستقل هستیم.

به گزارش ایرنا، ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶ و در جریان جنگ تحمیلی، شهید نادر مهدوی به همراه سایر رزمندگان سپاه اسلام و شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از ۲ فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند. پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS۶ متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.

شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار گرفت. موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناو گروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می‌کردند.

سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از ۱۵ دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند. نادر مهدوی به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می‌کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی‌ها از آب بودند که پس از ۲۰ دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن افتادند.

شهید مهدوی بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندبار آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار گرفت و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ شد و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت رسید. پس از گذشت ۶ روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل مقام های ایرانی و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

به همین مناسبت ۱۶ مهر ماه به عنوان روز نیروی دریایی سپاه پاسداران نامیده می شود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha