اتباع خارجی در قزوین برای تمدید و دریافت کارت اقامت مراجعه کنند

قزوین - ایرنا - مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی حوزه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: اتباع خارجی در استان برای تمدید و دریافت کارت اقامت به دفاتر ششگانه خدمات استان مراجعه کنند.

 خسرو طریقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور اتباع خارجی مجاز و غیر مجاز در استان، افزود: طرح آمایش مرحله ۱۷ اتباع خارجی و تمدید مدارک اقامتی اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت معتبر از اوایل مردادماه آغاز شده و هم اکنون اجرای این طرح در دفاتر خدمات اتباع خارجی استان ادامه دارد.

وی همچنین گفت: کلیه اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش مرحله ۱۶ و اتباع عراقی دارای کارت هویت مرحله ۱۵ باید به دفاتر ششگانه خدمات اتباع خارجی ذیربط خود مراجعه کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین در رابطه با ایجاد طرح جدید آمایش ویژه اتباع افغانستانی و عراقی گفت: وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به تکالیف قانونی از جمله ماده ۲۷ کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان سال ۱۹۵۱ و قرارداد آن در سال ۱۳۵۵ که به تصویب مجلس رسیده، خود را موظف به ساماندهی اتباع می داند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین افزود: بر اساس آیین نامه نحوه اجرای آمایش اتباع و مهاجرین خارجی شناسایی شده ایران که در سال ۱۳۸۰ مصوب شده، وزارت کشور باید برای افراد واجد شرایط کارت شناسایی و اجازه موقت اقامت صادر کند بنابراین این اجازه موقت در حال حاضر در قالب کارت هایی که به عنوان کارت آمایش شناخته می شود صادر می گردد.

 طریقی در رابطه با اهداف اجرای طرح آمایش اتباع افغانستانی و عراقی، افزود: آمایش اتباع خارجی در واقع به روز رسانی آمار و اطلاعات اتباع خارجی و توزیع مناسب جمعیت آنان در پهنه سرزمین ایران به هماهنگی و برنامه ریزی در عرصه های متفاوت و خدمات رسانی توسط دستگاه‌های مختلف نیاز دارد.

 این مسوول با بیان اینکه در استان قزوین ۶ دفتر خدماتی وظیفه اجرای طرح آمایش ۱۷ را به عهده دارند، اظهار داشت: واجدین شرایط پس از مراجعه سرپرست خانوار به این دفاتر و بر اساس نوبت دهی صورت گرفته، کارت آمایش خود را (تا پایان آبان ماه) براساس ضوابط اعلام شده دریافت می کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین اظهار داشت: با توجه به ابلاغ وزارت کشور جامانده ها از طرح آمایش ۱۰ به بعد نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند که این یک فرصت ارزشمند برای آن دسته از اتباعی است که در سال‌های گذشته کارت آمایش خود را دریافت نکرده اند.

وی همچنین گفت: ارائه خدمات به اتباع و مهاجرین خارجی در استان منوط به ارائه کارت آمایش و مدارک شناسایی معتبر می‌باشد و حضور نیافتن آنها در طرح آمایش مشکلاتی از قبیل مسدودی حسابهای بانکی، ثبت نام نشدن در مراکز آموزشی، دریافت نکردن خدمات در مراکز درمانی را برایشان به وجود خواهد آورد بنابراین لازم است اتباع و مهاجرین که شرایط تمدید و دریافت کارت آمایش را دارند هرچه زودتر نسبت به این موضوع اقدام نمایند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha