رژیم صهیونیستی پیش نویس توافق ترسیم مرز دریایی با لبنان را پذیرفت

تهران-ایرنا- درحالی که سران رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر درباره پیش نویس پیشنهادی میانجیگر آمریکایی برای ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی به شدت دچار اختلاف و جنگ لفظی با یکدیگر بوده اند، مسئول صهیونیستها در این پرونده امروز سه شنبه از پذیرش این پیش نویس از جانب تل آویو خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، «ایال هولاتا» مشاور امنیت رژیم صهیونیستی که ریاست هیات مذاکره کننده این رژیم را در مذاکرات ترسیم مرز دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان برعهده دارد، در بیانیه ای اعلام کرد: "همه درخواست های ما مورد توافق قرار گرفته و تغییرات مورد نظر ما در پیش نویس نهایی اعمال شده است."

«کارین الحرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد: "پیش نویس نهایی، همه خواسته های تل‌آویو را تامین می کند و برای تصویب به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه خواهد شد."

پیش از این جبران باسیل رهبر جریان آزاد ملی لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "ال.بی.سی" لبنان گفت: حزب الله معادله قدرت را (در پرونده ترسیم مرزها به رژیم اسرائیل) تحمیل کرد و کشور لبنان در مساله ترسیم مرزهای دریایی به مطالبات خود دست یافت و اکنون تنها یک گام مانده است. جایگزین توافق، جنگ خواهد بود.

در همین راستا، «الیاس بوصعب» نایب رییس پارلمان لبنان و مسئول این کشور در پرونده ترسیم مرزهای آبی دوشنبه شب اعلام کرده بود که توافق تعیین مرز دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی نزدیک است.

بوصعب به خبرگزاری رویترز گفت که لبنان نسخه نهایی پیش نویس توافق مرز دریایی با رژیم صهیونیستی را از آمریکا دریافت کرده است.

وی گفت که پیش نویس این توافق، تمام خواسته‌های لبنان را درنظر گرفته است و توافق احتمالا نزدیک باشد.

یک مقام آمریکایی بلندپایه از تحویل نسخه نهایی پیش‌نویس توافق پیشنهادی این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، به بیروت و رژیم صهیونیستی خبر داده است.

این مقام بلندپایه آمریکایی که خواست نامش محفوظ بماند، عصر روز (دوشنبه) اعلام کرد که آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی نسخه نهایی پیش‌نویس توافق مرزهای دریایی را برای طرف‌های لبنانی و «اسرائیلی» ارسال کرد.

این مقام آمریکایی تاکید کرده است: ما خیلی به امضای توافق نزدیک هستیم.

شبکه قطری «العربی الجدید» نیز در گزارشی به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که تدارکات و مقدمات برای امضای رسمی توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

العربی الجدید همچنین اعلام کرد: «پیش‌بینی می‌شود امضای رسمی توافق مذکور بیستم اکتبر (۲۸ مهر) در منطقه مرزی «راس الناقوره» انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha