درخواست نامگذاری معبری به نام شهید سلمان امیر احمدی/ هزینه مترو خطوط اقماری را دولت پرداخت کند

تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران تذکراتی را در صحن شورا اعلام کردند و یک عضو شورا درخواست نامگذاری معبری به نام شهید سلمان امیر احمدی را مطرح کرد.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در جریان نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در زمان اعلام تذکرات، مطالبی را یادآور شدند.

سوده نجفی عضو شورای شهر تهران که در این جلسه به زبان کردی ارادت خود را به رهبر انقلاب اعلام کرد، گفت: ما جانمان را فدای رهبر می کنیم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و شهادت بسیجی سلمان امیر احمدی، گفت: برادر ایشان نیز شهید امر به معروف و نهی از منکر است.

نجفی از کمیسیون فرهنگی شورای شهر خواست تا معبری را به نام شهیدان امیر احمدی نام‌گذاری کنند.

سازوکارها و اجرای مصوبه اعطای نشان‌های شهروندی تدوین شود

زهرا شمس‌احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز در خصوص اعطای نشان‌های شهروندی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بسیار خوب مصوبه اعطای نشان‌های شهروندی مصوب سال ۸۹ و با توجه به اینکه برغم معرفی ۶ نفر از صاحب‌نظران مربوط به کمیته برنامه ریزی این مصوبه توسط شورای اسلامی شهر تهران در دی سال گذشته، متاسفانه تاکنون خروجی موثری نداشته است.

وی از رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواست طبق مصوبه مذکور سازوکار موثری برای پیگیری اجرای این مصوبه اندیشیده شود.

هزینه مترو خطوط اقماری را دولت باید پرداخت کند

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: طبق برنامه پنج ساله ششم احداث خطوط حومه ای به شرکت راه آهن سپرده شد اما خطوط پرند، ورامین، پردیس و اسلامشهر در اتصال به مترو تهران دیده شده که تقاضا می شود این مسئولیت مجددا به شهرداری تهران واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه اگر خطوط اکسپرس را تعریف نکنیم و تکلیف شهرهای حومه ای روشن نشود بار مسافران این شهرها روی دوش شهرداری تهران خواهد بود، گفت: مدیریت شهری بودجه ای که پیش بینی می کند تنها به شهروندان تهرانی اختصاص ندارد و به شهروندان دیگر شهرها نیز یارانه می دهد که عملا از لحاظ قانونی وظیفه ای در این خصوص ندارد.

وی با بیان اینکه شورای عالی ترافیک در ۱۶ مهرماه برگزار و تکالیفی برای شهرداری مشخص شد، عنوان کرد: در مصوبه قید شده که شهرداری تهران نسبت به تکمیل خطوط یک تا هفت مترو تا پایان سال ۱۴۰۲ اقدام کند و ظرفیت جابجایی در مترو به چهار میلیون نفر برسد.

وی گفت: افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک مطالعات خطوط هشت تا ۱۱ نیز باید سال گذشته انجام می شد و تا سال ۱۴۱۰ اجرای آن به پایان می رسید.

وی با بیان اینکه مطالعات طرح جامع ریلی منوط به اجرای ۲ طرح یاد شده است گفت: اگر مطالعات انجام نشود ، شهرداری مجاز به اجرای طرح ها نخواهد بود.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه شورای شهر تهران در دوره پنجم و ششم نظری را در خصوص طرح جامع ریلی مطرح نکرد، افزود: این طرح باید تصویب و به شورای عالی ترافیک ارسال شود.

وی ادامه‌داد: یکی از موضوعات دیگر نیز طرح ترافیک است که باید مورد بازنگری قرار می گرفت اما این اقدام انجام نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: برای رسیدن به چهار میلیون نفر مسافر در روز باید خطوط را ارتقاء داد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این تذکر گفت: باید برای مسافران خطوط ریلی حومه فکری شود.

وی اظهار داشت: دولت باید در خصوص تکمیل خطوط ریلی حومه هزینه ها را بپردازد و شهرداری در این صورت با کمال میل، اقدام لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: در حال حاضر که شهرداری هزینه تکمیل خطوط خود را نیز ندارد نمی تواند در تکمیل خطوط حومه وارد شود.

لزوم پیگیری حقوق کارمندان شهرداری در لایحه افزایش حقوق کارکنان رسمی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز ضمن تقدیر از رئیس جمهور برای ارائه لایحه دو فوریتی برای افزایش حقوق کارکنان، اظهار کرد: دولت از این فرصت استثنائی استفاده و نسبت به اصلاح حقوق کارمندان مدیریت شهری اقدام کند.

وی افزود: اگر منظور این لایحه عدالت و تناسب سازی حقوق است بسیار بد است که حقوق ۳۰ درصد از کارکنان که مشمول این قانون نیستند، بار دیگر با فاصله نسبت به دیگر کارمندان دولت مواجه شود.

امانی با بیان اینکه در گذشته مشاور امور پارلمانی وجود نداشت، اظهار کرد: مشاور پارلمانی باید موارد را هشدار دهد. دو روز بیشتر فرصت نیست و باید این شکاف حقوق کارمندان شهرداری با کارکنان دولت مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha