۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84909152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید وزیر کشور از تصفیه خانه آب سنندج؛ تاکید وحیدی بر اتمام هر چه سریعتر طرح

سنندج- ایرنا- وزیر کشور روز سه شنبه پس از ورود به سنندج، همراه با استاندار کردستان از تصفیه خانه آب این شهر بازدید و بر اتمام هر چه سریعتر طرح تصفیه‌خانه سنندج تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز سه شنبه برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه در دست اجرای انتقال آب از سد آزاد به سنندج، از تصفیه خانه آب این شهر بازدید کرد.

وزیر کشور در این بازدید با اشاره به اینکه افتتاح این تصفیه خانه با توجه به پیشرفت بالای ۹۰ درصدی بزودی انجام می شود، خاطر نشان کرد: با افتتاح این تصفیه خانه کیفیت آب شرب شهر سنندج ارتقا می یابد.

مجری طرح آبرسانی به سنندج در این بازدید اظهار داشت: سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که منبع مالی آن تامین شده است، در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت دارد و بزودی به بهره برداری می رسد.

حبیب الله علی اصغری افزود: این طرح، ۲۷ کیلومتر طول دارد و برای تامین آب شرب جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این شهر طراحی شده است و از طریق این خط لوله، سالانه ۵۷ میلیون مترمکعب آب به سنندج انتقال می یابد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی؛ رییس جمهور در سفر استانی به کردستان با توجه به نارضایتی مردم از طعم و بوی آب شهری که از سد قشلاق سنندج تامین و به دلیل تغذیه‌گرایی دچار تغییراتی شده است، دستور اجرا، تامین اعتبار و تکمیل هر چه سریعتر این پروژه را صادر و بر تکمیل آن تا اواخر مهر تاکید کرد.

سد آزاد در ۴۰ کیلومتری جاده سنندج- مریوان روی رودخانه آزاد واقع‌شده است.

این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی با طول تاج ۵۹۵ متر و ارتفاع ۱۲۵ متر از پی، امکان ذخیره‌سازی ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha