توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم قزوین در اولویت قرار دارد

قزوین- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یکی از دغدغه‌های اصلی این دستگاه را رسیدگی به مشکلات دانش آموزان مناطق محروم دانست و گفت: عدالت آموزشی و تحصیلی و توجه ویژه به مشکلات مدارس، دانش آموزان و معلمان این مناطق در اولویت این دستگاه قرار دارد.

نقی سیاهکالی مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری ملی است و سرمایه انسانی که در نتیجه تعلیم و تربیت حاصل می‌شود؛ از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت: به منظور رعایت عدالت آموزشی و تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و روستایی استان به گونه‌ای  برنامه ریزی شده که در هر روستایی که دانش آموز دوره ابتدایی لازم التعلیم وجود دارد شرایط تحصیل این افراد فراهم باشد.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ روستای استان با یک معلم و یک دانش آموز وجود دارد که به دلایل مختلف امکان تجمع این دانش آموزان در یک روستا وجود ندارد.

این مسوول با بیان اینکه جذب حداکثری همه کودکان بازمانده از تحصیل دغدغه آموزش و پرورش قزوین است، تاکید کرد: هم اکنون در مناطق روستایی آوج، بویین زهرا، الموت شرقی، الموت غربی و طارم سفلی و مناطق محروم که دانش آموزان کمتر از ۱۰ نفر دارند این مدارس با یک مدیر-آموزگار اداره می‌شود.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: این امر در راستای جذب حداکثری دانش‌آموزان در مدارس بوده و تلاش داریم تا هیچ لازم التعلیم از تحصیل باز نماند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش استان در سال جدید حضوری شدن مدارس در تمام مقاطع تحصیلی بعداز ۲ سال تعطیلی بود،افزود: در حال حاضر دانش آموزان و خانواده‌هایشان با کمترین دغدغه از فضای آموزشی و مدارس به صورت حضوری استفاده می‌کنند.

سیاهکالی مرادی افزود: درحال حاضر هیچ کلاس درس بدون معلم نداریم و آموزش‌ها به صورت حضوری در حال برگزاری است.

قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha