۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۲:۴۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84908960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری ارتش رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در شمال شرق قدس اشغالی

تهران- ایرنا- درگیری‌های سنگین میان جوانان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شرق قدس اشغالی و اطراف اردوگاه شعفاط جریان دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "اسپوتنیک"، این درگیری‌ها چندین زخمی برجای گذاشته است که البته شمار دقیق آنها مشخص نیست.

جمعیت هلال احمر فلسطین در یک اطلاعیه کوتاه اعلام کرد که ارتش اسرائیل مانع از حضور آمبولانس به منطقه عناتا می شود.

غسان جبران یکی از ساکنان منطقه ضاحیه السلام در شمال شرق قدس اشغالی به اسپوتنیک گفت که از روز شنبه ارتش اسرائیل منطقه ضاحیه السلام و شهرک عناتا و اردوگاه شعفاط را محاصره کرده است.

وی گفت که پس از عملیات دو شب گذشته شعفاط، ارتش رژیم اشغالگر اقدام به یروش منطقه کرده و مانع از خروج ساکنان از منازلشان می شود.

جبران گفت که این منطقه به یک میدان رویارویی خشونت آمیز تبدیل شده، به طوری که ارتش اسرائیل از تمام ابزارهای سرکوب علیه ساکنان استفاده کرده و اقدام به شلیک گاز اشک آور و شلیک گلوله جنگی می کنند.

احمد علی شهروند دیگری فلسطینی است که در این باره می گوید که حوادث جاری در شرق قدس اشغالی موجب زیان زیادی به فلسطینی‌ها شده است، به طوری که صدها دانش آموز و کارگر و کارمند فلسطینی نمی توانند در مدارس و سرکار خود حاضر شوند.

وی همچنین گفت که امکان انتقال بیمار به بیمارستان وجود ندارد.

این شهروند فلسطینی اظهار کرد: ارتش اسرائیل تهدید کرده است که هر کس بخواهد  به سمت ایست و بازرسی اردوگاه شعفاط برود، به وی تیراندازی خواهد کرد.

محاصره ۱۵۰ هزار فلسطینی در اردوگاه شعفاط، شهرک عناتا و محله‌های اطراف در شرق بیت المقدس دو روز پس از عملیات تیراندازی به ایست و بازرسی نظامی در ورودی اردوگاه شعفاط روی می دهد که در جریان آن یک سرباز اسرائیلی کشته و دوتن دیگر زخمی شدند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha