۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۵:۲۲
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84908957
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زاخارووا خطاب به بورل : بحران اوکراین ساخته و پرداخته ی اتحادیه اروپا است

تهران - ایرنا- ماریا زاخارووا، سخنگوی  وزارت خارجه روسیه خطاب به جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا یادآوری کرد که بروکسل کل بحران در اطراف اوکراین را با دستان خود ساخته است.

به گزارش ایرنا به نقل از  خبرگزاری تاس، زاخارووا در مورد سخنان بورل در دیدار با سفرای اتحادیه اروپا که رفاه اتحادیه اروپا مبتنی بر انرژی ارزان روسیه است، گفت که "مردم هنوز این واقعیت را درک نکرده اند که روسیه و چین دیگر آن چیزی نخواهند بود که برای توسعه اقتصاد اتحادیه اروپا بودند، این نیاز به بازسازی جدی دارد.

وی روز دوشنبه در پیام توییتری خود افزود: بورل فراموش کرد که اضافه کند که اتحادیه اروپا همه اینها را به لطف نخبگان سیاسی خود و ارتش بزرگی از بوروکرات های اروپایی که در راستای منافع ایالات متحده عمل می کنند، از دست داد.

این دیپلمات همچنین عکسی از کاترین اشتون، رئیس سابق دیپلماسی اروپا، نماینده بریتانیا را به این پست پیوست کرد و گفت: «آقای بورل، عکسی از سلف خود را که در جریان کودتای ضد قانون اساسی اوکراین با مداخله مستقیم اتحادیه اروپا و آمریکا در حال خوشگذرانی در میدان هستند، به یادگار بگیرید.

زاخارووا در پایان گفت: یک رژیم که ترجیح می داد پیشاپیش کشتی در حال غرق اتحادیه اروپا را ترک کند و اکنون طبق سنت قدیمی آنگلوساکسون، تشنج های بروکسل را از دور تماشا می کند.  

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha