۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۳۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84908926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل جهاد اسلامی: انقلابی واقعی و جدی در کرانه باختری جریان دارد

تهران- ایرنا-زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دوشنبه شب اعلام کرد که امروزه انقلابی واقعی و جدی در رویارویی با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری جریان دارد.

به گزارش ایرنا، النخاله در گفت وگو با شبکه "المیادین گفت که این شبکه صدای مجاهدان و مقاومت در فلسطین و در هر جای دیگری است.

وی افزود: یک همکاری بزرگ میان جنبش جهاد اسلامی و گردان‌های شهدای الاقصی وجود دارد.

النخاله گفت همکاری با شهدای الاقصی پس از عملیات تونل های آزادی شروع شد که افق های بزرگی را برای مقاومت در کرانه باختری گشود.

وی گفت: دستاوردهایی که این قهرمانان در واقعیت به آن دست زدند، مرحله جدیدی از جهاد است.

النخاله افزود: تشکیلات خودگردان موضع خود را نسبت به مقاومت تغییر نداده، اما اقشار وسیعی از جنبش فتح از مجاهدان در میدان ها حمایت کرده‌اند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: آنچه امروز در کرانه باختری جریان دارد، انتفاضه مسلحانه است و ما باید آن را به مناطق دیگر گسترش دهیم.

وی نام گذاری اتحاد میادین را به صورت خودسرانه و بی برنامه ندانست و تصریح کرد پس از نبرد اتحاد میادین، با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار داشتم و حمایت بزرگی از مقاومت و فلسطین را دریافتم.

النخاله با بیان اینکه در آن دیدار به بازگشت روابط دمشق و حماس با اسد پرداخته است، افزود که وی اکنون اطلاعاتی ندارد که آیا هیأتی از حماس و در چارچوب گروه‌های فلسطینی به دمشق خواهد رفت یا خیر.
وی نبرد اتحاد میادین را نبرد اصلی برای جنبش جهاد اسلامی دانست، چرا که به گفته وی در این جنگ، جنبش جهاد تنها بوده است.

النخاله اظهار کرد که فلسطین تنها متعلق به ملت آن است و اسرائیلی ها باید این را بدانند که در این خاک هیچ فرصتی برای زندگی کردن نخواهد داشت.

دبیرکل جنش جهاد اسلامی همچنین گفت: از جمله اشتباهات راهبردی که انجام داده‌ام، آن است که پس از ۵۰ ساعت از درگیری، آتش‌بس را پذیرفتم درحالی که میتوانستیم جنگ را ادامه بدهیم.

النخاله در بخش دیگری از اظهاراتش به اسرای فلسطینی اشاره کرد و گفت که مقاومت فلسطین از هیچ کوششی برای آزادی این عزیزان دریغ نخواهد کرد و این یک وظیفه‌ای است که جنبش جهاد هرگز از تلاش برای تحقق آن فروگذار نخواهد کرد.
وی افزود که آزادی اسرا اولویت جهاد اسلامی و مقاومت است و گروه‌های مقاومت برای آزادی آنها اصرار دارند.

النخاله اظهار کرد: درکنار دیگر گروه‌های فلسطینی، جنبش جهاد اسلامی یک نیروی تاثیرگذار در آزادسازی غزه بود.

وی اعلام کرد: در جریان انتفاضه سال ۲۰۰۰، جنبش جهاد بیش از ۹۰ عملیات شهادت‌طلبانه و صدها عملیات دیگر انجام داد.
النخاله خطاب به صهیونیست‌ها گفت که تا زمانی که طرح رژیم صهیونیستی پابرجاست دست از مبارزه نخواهیم کشید و هیچ امتیازی نخواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به جنبش انصارالله یمن اشاره کرد و گفت که با این گروه در تماس است.
النخاله افزود که انصارالله نقش بزرگی در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین به صورت عملی ایفا خواهد کرد.
وی در پایان با تمجید از شبکه المیادین، تصریح کرد که این شبکه لیاقت آن را دارد که اولین شبکه مقاومت باشد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha