رویکرد سازمان ملی بهره‌وری از سیاستگذاری به تنظیم‌گری تغییر یافته است

یزد - ایرنا - رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: در کشور مشکل زیادی در زمینه سیاستگذاری وجود ندارد، بلکه اجرای سیاست‌ها همواره با چالش مواجه می‌شود، لذا رویکرد سازمان بهره‌وری از سیاستگذاری به سمت تنظیم‌گری تغییر یافته است.

به گزارش ایرنا، میرسامان پیشوائی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان یزد اظهار داشت: مشکل عمده کشور در زمینه جاری سازی سیاست ها در زمینه بهره وری است و برای رفع این نقیصه، اتصال بهره وری به جبران خدمات، دریافت بودجه و انتصاب و انتخاب مدیران اهمیت بسیار زیادی دارد و در بودجه ۱۴۰۱ ردپای این تغییر رویکرد قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر تهیه کارنامه بهره وری برای مدیران گفت: برخی از کشورها طی چند سال اخیر از طریق افزایش بهره وری بیش از ۲۰ درصد رشد اقتصادی را به ثبت رسانده اند و این در حالی است که رشد شاخص بهره وری در کشور طی یک دهه منتهی به سال ۱۴۰۰ منفی یک بوده و از سال ۱۴۰۰ متوسط رشد سه درصد را تجربه کرده ایم که در صورت استمرار ۲  ساله این نرخ رشد به شاخص بهره وری در سال ۱۳۹۰  خواهیم رسید.

پیشوایی ادامه داد: از ۱۳۰ میلیون تن تولیدات کشاورزی کشور حدود ۲۵ درصد آن به دلیل ضعف در بهره وری تلف می شود که این مسئله ناشی از بی تدبیری و فقدان بهره وری در این بخش است.

وی یادآور شد: با توجه به هدف گذاری رشد سالانه هشت درصدی برای کشور ، این مهم با توجه به مشکلات موجود در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی و ضعف سرمایه های داخلی ، تنها در سایه ارتقاء بهره وری قابل تحقق است و راه دیگری ندارد.

 رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران ، استان یزد را دارای ظرفیت های مناسبی برای افزایش بهره وری دانست و گفت: یزد ظرفیت های مناسبی برای تبدیل شدن به قطب بهره وری کشور را دارد که در این راستا باید ساز و کارهای لازم برای تحقق این هدف در استان ایجاد و جلسات کمیته بهره وری استان به صورت منظم برگزار شود و گزارشات و مستندات آن نیز در اختیار مرکز قرار گیرد تا الگوهای موفق در این استان برای مناطق دیگر نیز اجرا شود.

در این نشست سامانه نظارت مردمی استان دارالعباده یزد (نماد) با هدف استفاده از دیدگاه های شهروندان برای اجرای رویکرد حکمرانی خوب در استان رونمایی شد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha